لامپ براکت چیست
لامپ براکت چیست

لامپ براکت چیست

لامپ های ال ای دی براکت که به نام لامپ خطی نیز شناخته می شوند امروزه محبوبیت زیادی پیدا کرده اند. براکت در محیط های زیادی مانند اداره ها، مغازه ها، منازل و… مورد استفاده قرار می گیرند. اما لامپ براکت چیست، چه کاربردی دارد و مزایای آن با سایر لامپ ها در چه می باشد. در این مقاله قصد داریم به این سوالات پاسخ بدهیم.

یکی از ویژگی های خوبی که لامپ‌ های براکت دارند این است که آن ها را می‌ توانیم روی سقف و یا دیوار وصل کنیم. چرا که بین نگهدارنده و سطح لامپ براکت فاصله‌ ای وجود ندارد. از همین رو به راحتی روی سقف قابلیت نصب دارند و زیبایی خاصی به فضای شما می‌دهند. همچنین لامپ‌ های براکت در مکان‌ هایی که سقف آن دارای ارتفاع کمی باشد نیز می‌ تواند بهترین انتخاب باشد.

کاربرد انواع لامپ براکت

در گذشته از این چراغ‌ ها تنها در محیط‌ های تجاری نظیر دفاتر یا خرده فروشی‌ها استفاده می‌شد. این در حالی است که این دسته از محصولات کاربردهای مختلفی دارند و می‌توانید با انعطاف پذیری بالایی از چراغ‌ های خطی استفاده کنید.

یکی از کاربرد لامپ براکت استفاده برای نورپردازی دفاتر کار و همچنین استودیو های هنری است. همچنین یکی دیگر از کاربرد لامپ براکت استفاده در محیط‌ های با متراژ کوچک است. در واقع این چراغ‌ ها فضای کمی را اشغال کرده و شما می‌ توانید به بهترین شکل ممکن در چنین محیط‌ هایی از انواع لامپ براکت استفاده کنید. از سوی دیگر از مهم ترین کاربرد لامپ براکت می‌توان به استفاده در اماکن کار، فضا های عمومی، املاک مسکونی، رستوران‌ ها و کافه ها، دفاتر رسمی و… استفاده کرد.

راهنمای خرید انواع لامپ خطی

در صورتی که قصد خرید انواع لامپ براکت لازم است تا به چند نکته بسیار مهم توجه کنید تا بتوانید یک محصول باکیفیت را سفارش دهید. در وهله اول یکی از نکات مهم برای خرید این دسته از محصولات، توجه به کیفیت و برند محصول است. به همین دلیل پیشنهاد ما این است که برای خرید انواع لامپ براکت به سراغ برندهای معتبر آمده و از محصولات این برند ها استفاده کنید.

از سوی دیگر از آن جایی که چراغ خطی در انواع مختلفی تولید می‌شوند، شما باید با توجه به نیاز خود و متناسب با فضای مورد نظرتان انتخاب کنید که قصد دارید تا این دسته از محصولات را به شکل توکار، روکار و یا آویز مورد استفاده قرار دهید. نوع تکنولوژی مورد استفاده در منبع نوری این لامپ‌ ها نیز پارامتر دیگری است که در هنگام خرید انواع لامپ خطی باید به آن توجه کنید.

در نهایت نیز گارانتی از دیگر مواردی است که به منظور خرید انواع لامپ خطی باید به آن توجه کنید. ارائه گارانتی از سوی تولید کننده نشان از اطمینان بالا نسبت به محصول تولیدی است و این موضوع باعث می‌شود تا مشتریان با خیال از کیفیت محصولات از آن‌ ها استفاده کنند.

مزایا لامپ براکت

کاهش مصرف انرژی

یکی از مهم ترین مزایا استفاده از لامپ براکت، کاهش مصرف انرژی است. در واقع به نسبت سایر انواع لامپ ها، این دسته از محصولات برق کمتری مصرف می‌کنند.

سازگاری با محیط زیست

یکی دیگر از ویژگی‌ ها و مزایا انواع لامپ خطی عدم وجود گاز های سمی در آن است. همچنین به دلیل عدم انتشار اشعه فرابنفش، این دسته از محصولات سازگاری بیشتری با محیط زیست دارند. از سوی دیگر لازم به ذکر است که انواع لامپ براکت در برابر ضربه، حساس و شکننده نیستند.

روش نصب متفاوت

انواع لامپ خطی به نحوی هستند که انعطاف بالایی دارند. این موضوع باعث شده تا بتوان از این لامپ‌ ها در هر نوع سقفی استفاده کرد. شما می‌ توانید با توجه به ایده استفاده از لامپ براکت، این دسته از لامپ‌ ها را به صورت معلق یا آویزان، توکار یا روکار نصب کنید. همچنین این دسته از لامپ‌ ها را می‌ توان به شکل‌ های مختلف T یا L در گوشه‌ های فضای مورد نظر نصب و از آن استفاده کرد.

عملکرد مناسب

به منظور تولید انواع لامپ براکت شاهد استفاده از لامپ‌ های ال‌ ای دی هستیم. از آن جایی که لامپ‌ های ال‌ ای دی جهت دار هستند، به منظور استفاده از این لامپ‌ ها نیازی به بازتاب دهنده‌ ها و دیفیوزر ها وجود ندارد. این موضوع باعث می‌شود تا این دسته از لامپ‌ ها کارایی و بهبود عملکرد داشته باشند.

افزایش زیبایی

در صورتی که قصد دارید تا نورپردازی عالی در محیط پیرامون خود داشته باشید. در چنین شرایطی برای افزایش جذابیت و لوکس کردن محیط پیرامون خود نیاز است تا به سراغ انواع لامپ خطی آمده و از این دسته از محصولات استفاده کنید. نکته مهمی که در مورد انواع لامپ براکت و کاربرد لامپ براکت باید بدانید این است که این مدل از چراغ‌ ها طیف وسیعی از طرح‌ ها و رنگ‌ ها را دارند. این موضوع باعث شده تا کاربرد انواع چراغ خطی بسیار متنوع باشد و شما بتوانید از این دسته از محصولات در محیط‌ های مختلف استفاده کنید.

نظر خود را بنویسید