نحوه ساخت چراغ قوه خانگی
نحوه ساخت چراغ قوه خانگی

نحوه ساخت چراغ قوه خانگی

نحوه ساخت چراغ قوه خانگی چگونه است؟ امروزه تعداد زیادی چراغ قوه در بازار وجود دارد. مدل هایی که شما آنها را تکان می دهید، می چرخانید، کلیک می کنید و موارد دیگر. اگر نمی خواهید پول زیادی برای خرید چراغ قوه بپردازید، می توانید چراغ قوه خود را از لوله کاغذ توالت و سایر لوازم اولیه ای که می توانید در خانه خود پیدا کنید بسازید. ما در این مقاله به دو روش راحت می توانیم چراغ قوه را بسازیم که در این مقاله توضیح می دهیم.

فهرست مطالب

روش اول:

لوازمی که برای نحوه ساخت چراغ قوه خانگی نیاز دارید:

  • یک رول کاغذ توالت خالی (یا مقوای سبک که در یک لوله کوچک قرار گرفته است)
  • (2) باتری های D
  • نوار (نوار الکتریکی به خوبی کار می کند)
  • یک قطعه سیم به طول 5 اینچ (12.5 سانتی متر) (اگر از سیم بلندگو استفاده می کنید، از نوع مسی آن استفاده کنید)
  • لامپ 2.2 ولت

سیم را به انتهای منفی (-) یکی از باتری ها بچسبانید. مطمئن شوید که راحت است و به جایی نمی رسد، در غیر این صورت نور شما در نهایت سوسو می زند. می توانید به جای سیم از فویل قلع استفاده کنید، اما کمی قابل اعتمادتر و کار کردن با آن سخت تر است.

کف رول/مقوا دستمال توالت را خوب بچسبانید تا کاملاً پوشانده شود. شما نمی خواهید هیچ نوری به طور مخفیانه از آن عبور کند و قدرت آن را از بین ببرد – در غیر این صورت یک چراغ قوه ضعیف درست می کنید.

ابتدا باتری را با سیم سیمی در رول دستمال توالت قرار دهید. حتی اگر انتهای سیمی رو به پایین نواری رول باشد، انتهای دیگر سیم باید از انتهای باز بیرون زده باشد. اگر سیم آنقدر بیرون نیامده است که به لبه باتری بیاید، باید لوله خود را کوتاه کنید.

ابتدا باتری بعدی، سمت منفی را وارد کنید. طرف منفی آن با طرف مثبت باتری روبرو می شود که قبلاً داخل آن است. این اتصال جریان برق را از عقب به جلو ادامه می دهد و در نهایت دستگاه شما را روشن می کند.

لامپ را به بالای باتری بچسبانید. مطمئن باشید که ارتباط مستقیم کافی بین دو سطح وجود دارد (در اصل، مطمئن شوید که محکم است). مطمئن شوید که هنوز می توانید نیمه پایینی لامپ را ببینید.

چراغ قوه خود را روشن کنید با سیم، قسمت نقره ای لامپ را لمس کنید. اگر بعد از چند بار تلاش روشن نشد، نکات زیر را برای عیب یابی بررسی کنید. اگر کار می کند، اکنون یک چراغ قوه با ویژگی روشن/خاموش دارید.

روش دوم:

وسایل مورد نیاز:

  • 2 باتری سلول D (جدا)
  • 6/50 سانتی متر سیم مسی عایق که بخشی از دو انتها آن کاملا لخت شده باشد
  • لوله مقوایی
  • لامپ چراغ قوه 3 ولت
  • 2 بست برنجی (براد)
  • نوار مقوایی
  • گیره کاغذ
  • نوار
  • لیوان کاغذی

به انتهای هر سیم یک زبانه برنجی وصل کنید. دور آن را بپیچید تا محکم شود. زبانه ها را از همان سمت لوله مقوایی سوراخ کنید، اما سیم ها از انتهای مختلف خارج شوند. انتهای نوک تیز باید از لوله بیرون زده باشد. این به عنوان بخشی از کلید روشن/خاموش استفاده می شود.

دو باتری D خود را به هم بچسبانید. اطمینان حاصل کنید که مثبت یک سر در پایین انتهای منفی قرار دارد. طول باتری شما باید دو برابر شود، نه عرض. اطمینان حاصل کنید که آنها محکم به یکدیگر چسبیده اند و باتری ها را داخل لوله بکشید.

سیم را در انتهای منفی به باتری بچسبانید. انتهای منفی آن صاف است. نوار ماسک برای این کار کافی است.

یک سوراخ در نوار مقوایی کوچک خود ایجاد کنید. سیم را از طریق آن سوراخ در انتهای مثبت قرار دهید و آن سیم را دور لامپ بپیچید. انتهای لامپ را در سوراخ قرار دهید تا بتواند توسط مقوا پشتیبانی شود. دور پایه لامپ و مقوا را چسب بزنید تا روی سیم محکم شود. در این مرحله باید شروع به سوسو زدن کند.

یک سوراخ در کف یک لیوان کاغذی به اندازه کافی برای لامپ ایجاد کنید. لامپ را داخل سوراخ قرار دهید و فنجان را با چسب بیشتری روی پایه مقوایی محکم کنید.

یک گیره کاغذ را در بین دو سر زبانه برنجی قرار دهید. هنگامی که گیره کاغذ هر دو را لمس می کند، جریان الکتریکی را هدایت می کند و چراغ قوه شما را روشن می کند. اگر گیره کاغذ جابجا شود، چراغ قوه شما خاموش می شود.

نحوه ساخت چراغ قوه خانگی
نحوه ساخت چراغ قوه خانگی

چراغ قوه شما آماده است. شما چه روش های دیگری برای ساخت چراغ قوه سراغ دارید؟ نظرات خود را با ما درمیان بگذارید. نحوه ساخت چراغ قوه خانگی

نظر خود را بنویسید