کاربرد چراغ ریلی
کاربرد چراغ ریلی

کاربرد چراغ ریلی

یکی از پرکاربردترین انواع نورپردازی، نورپردازی با چراغ ریلی است. اگر به دنبال نورپردازی سقف هستید، چراغ ریلی یک گزینه عالی خواهد بود. نورپردازی با چراغ ریلی برای تأکید بر آثار هنری یا اجزای معماری متمایز در خانه شما و فضا های کاری بسیار ایده آل است.

تطبیق پذیری چراغ ریلی به این معنی است که انتخاب های متعددی در طول فرآیند خرید وجود دارد. ابتدا در مورد عملکرد خاص سیستم روشنایی خود تصمیم خواهید گرفت. مرحله بعدی انتخاب فرم، هد و سایه است. چراغ را می توان زاویه دار کرد و به راحتی تنظیم کرد تا نور را در تمام جهات مورد نظر در طول مسیر پرتاب کند یا بدون نیاز به سیم کشی یا آداپتورهای الکتریکی جداگانه به مکان جدیدی در سراسر مسیر منتقل شود. ( این نوع از نورپردازی طوری طراحی شده است که برای هر چراغ به سیم‌ کشی جدا نیازی نیست. همه چراغ‌ها در یک مسیر قرار می‌گیرند و انرژی را از سیم‌ کشی درون ریل می‌گیرند) علاوه بر این، مسیر یا ریل را می توان تنظیم یا قوس دار کرد. در چراغ های ریلی از لامپ COB SDM و متال و رشته ای استفاده می شود.

نقش ریل در عمر چراغ های ریلی

یکی از موارد تاثیر گذاری در عمر این چراغ ها، ریل آنها است. اغلب ریل های با کیفیت و استاندارد با گذشت زمان تغییر شکل نداده و دچار افتادگی نمی شوند. همچنین احتمال بروز آتش سوزی و اتصالی در چراغ های ریلی با کمک تسمه های مسی بسیار پایین است. از این رو انتخاب درست و استفاده از ریل مناسب، در طول عمر چراغ ما نقش بسزایی خواهد داشت.

ریل‌های چراغ ریلی طوری ساخته می‌شوند که می‌توان از آن‌ ها روی زمین، دیوار یا سقف استفاده کرد. با توجه به نوع کارکردی که قرار است از این نورپردازی گرفته شود، یکی از انواع آن را می‌توان انتخاب کرد. بهتر است در هنگام انتخاب محل نصب و نوع چراغ ریلی، به این موضوع توجه داشته باشید که ریل‌ ها تحمل تعداد و اندازه ی لامپ‌ ها را داشته باشند. همچنین سیم‌ کشی ساختمان باید طوری باشد که با ریل‌ ها هماهنگ باشد تا تأمین انرژی چراغ‌ به بهترین شکل انجام شود؛ چون به جز نورپردازی، ریل‌ ها به منظور حرکت و تغییر زاویه نور‌ هم استفاده می‌شوند.

کاربرد چراغ ریلی

استفاده از چراغ ریلی در حالی که نور جهت‌ دار بیشتری نسبت به لامپ‌ های سقفی ارائه می‌دهند، در فروشگاه ها، مغازه ها و گالری ها بسیار استفاده می شود. بطور کلی در مکان هایی که نورپردازی موضعی و تاکیدی نیاز است استفاده از چراغ ریلی توصیه می شود. در این صورت توجه بهتر و بیشتری از بازدیدکنندگان نسبت به کالا دریافت خواهیم کرد. یک ویژگی بسیار جذاب این سیستم قابلیت جا به‌ جا کردن چراغ‌ ها در درون ریل است. برای نمونه چپ یا راست بردن این چراغ‌ ها بر روی ریل برای به دست آوردن نور مورد نطر فضاهای مختلف. به راحتی هم قابل هماهنگی با هر طراحی و دکوراسیون خواهد بود.

مزایا استفاده از چراغ ریلی

  • قابلیت تابش موضعی نور
  • قابلیت چرخش 360 درجه
  • نوعی روشنایی مدرن است که شما در هر مکانی میتوانید استفاده کنید.
  • قابلیت جا به‌ جا کردن چراغ‌ ها در درون ریل
  • در کنار این ویژگی ها، سادگی در نصب و تنوع بالا را می توان از موارد تاثیرگذار در محبوبیت چراغ های ریلی دانست.

نظر خود را بنویسید