نحوه تعویض چراغ استخری
نحوه تعویض چراغ استخری

نحوه تعویض چراغ استخری

به طور معمول، استخرهای حیاط خلوت مجهز به 1 یا چند چراغ زیر آب هستند. درست مانند هر چراغ دیگری، لامپ می تواند بسوزد و نیاز به تعویض دارد. برای تعویض لامپ سوخته نیازی به پایین آوردن سطح آب در استخر نیست. در عوض، می‌توانید محفظه نور را از کنار استخر بردارید، لامپ را روی کنار استخر بکشید و لامپ را در آنجا عوض کنید. در این مقاله نحوه تعویض چراغ استخری را می آموزیم.

نحوه تعویض چراغ استخری

قطع برق چراغ استخری

تمام برق روشنایی استخر را قطع کنید. شما این کار را در جعبه کلید مدار خود انجام خواهید داد. یکی از ها باید علامت “استخر” باشد. این قطع کننده را در موقعیت “خاموش” قرار دهید تا تمام برق استخر خاموش شود. برخی از استخرهای شنا مجهز به جعبه مخصوص به خود شده اند. اگر در جعبه برق اصلی خود یک قطع کننده “استخر” نمی بینید، به اطراف نزدیک استخر خود نگاه کنید تا ببینید آیا جعبه دومی در این نزدیکی هست؟

با روشن کردن چراغ های استخری، مطمئن شوید که برق خاموش است. شما نمی خواهید خطر برق گرفتگی را به جون بخرید، بنابراین چراغ های استخری را روشن و خاموش کنید تا مطمئن شوید که استخر برق دریافت نمی کند. اگر فقط یک چراغ استخر دارید، سعی کنید پمپ استخر را روشن و خاموش کنید. اگر برق واقعاً خاموش باشد، پمپ روشن نمی شود.

باز کردن پیچ چراغ

تک پیچ در بالای فیکسچر را بردارید. این پیچ که “screwlock” نامیده می شود، تنها چیزی است که چراغ را به دیواره استخر نگه می دارد. تقریباً در همه موارد، این یک پیچ بزرگ فیلیپس خواهد بود، بنابراین برای برداشتن آن به پیچ گوشتی فیلیپس نیاز دارید. آستین‌هایتان را بالا بزنید، بازویتان را زیر سطح آب بچسبانید و پیچ را باز کنید.

چراغ را با یک پیچ گوشتی سر صاف از داخل جعبه بیرون بکشید. اکثر لامپ ها دارای زبانه ای در پایین هستند که به شما امکان می دهد لامپ را از دیوار جدا کنید. این زبانه را با پیچ گوشتی سر صاف شل کنید. همچنین از پیچ گوشتی برای شل کردن فیکسچر در چند مکان دیگر استفاده کنید. هنگامی که به اندازه کافی شل شد، انگشتان خود را به داخل بکشید و چراغ را از دیوار بیرون بکشید.

بیرون آوردن چراغ

وسایل روشنایی استخر را روی عرشه استخر بکشید. باید تعداد زیادی طناب در جعبه حلقه شده باشد تا به شما امکان دهد تا فیکسچر را بلند کرده و به عرشه منتقل کنید. به آرامی فیکسچر و طناب پشت آن را روی عرشه استخر بکشید و آن را روی سطح بتنی قرار دهید. اگر سیم از هم باز نشده است، به دیواره پشت چراغ برق دسترسی پیدا کنید و با 2 تا3 بار کشش محکم سیم را آزاد کنید.

تعویض لامپ

جدا کردن درپوش و لنز

پوشش و لنز را از لامپ جدا کنید. این روش بر اساس سن استخر شما متفاوت خواهد بود. مدل‌ های قدیمی‌ تر استخر دارای پیچ‌ هایی هستند که باید برداشته شوند تا بتوانید لنز را بیرون بکشید. چراغ های استخر جدید تر به احتمال زیاد دارای زبانه هایی هستند که باید شل شوند. لنز را بردارید و در جای امنی بگذارید. همین کار را با واشر لاستیکی که بین لنز و فیکسچر فلزی قرار دارد، انجام دهید. اطمینان حاصل کنید که هنگام برداشتن لنز و واشر، آب به فیکسچر نپاشد.

جایگزین کردن لامپ

یک لامپ جایگزین مشابه با لامپ چراغ خریداری کنید. برای اطلاع از نوع دقیق لامپ مورد نیاز لامپ، با کتابچه راهنمای استخر یا راهنمای کاربر خود مشورت کنید. سپس، به یک فروشگاه لوازم استخر مراجعه کنید و لامپ مربوطه را خریداری کنید. اطمینان حاصل کنید که اندازه، نام تجاری، و شماره سریال 2 لامپ مطابقت دارند.

اگر نمی توانید لامپ دقیق مورد نیاز خود را در فروشگاه لوازم روشنایی و نورپردازی پیدا کنید، لامپ را به صورت آنلاین خریداری کنید. می توانید لامپ های جایگزین استخر را از طریق خرده فروشان آنلاین عمده یا از طریق وب سایت سازنده استخر خریداری کنید. اگر نگران نشتی لامپ هستید، می توانید یک واشر لاستیکی جدید نیز بخرید تا فیکسچر را ببندید و از ورود آب به داخل آن جلوگیری کنید.

تعویض لامپ

لامپ قدیمی را باز کرده و لامپ جدید را با حوله در جای خود پیچ کنید. هنگامی که لنز و واشر از مسیر خارج شدند، می‌توانید لامپ 3 اینچی (7.6 سانتی‌متری) را در دست بگیرید و بگیرید. لامپ را در خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا پیچ آن باز شود. پس از برداشتن آن، لامپ جدید را با حوله نگه دارید. لامپ را در مرکز دستگاه قرار دهید و آن را در جهت عقربه های ساعت بچرخانید. هرگز مستقیماً لامپ را لمس نکنید. روغن روی انگشتان شما می تواند به لامپ هالوژن آسیب برساند و باعث سوختن سریع آن شود. لامپ قدیمی را با انداختن آن در سطل زباله با خیال راحت دور بیندازید.

تست نور

برق را برای 2-3 ثانیه روشن کنید تا نور را تست کنید و ببینید آیا کار می کند یا خیر. به کلید برق یا جعبه برق استخر برگردید و کلید را به حالت “روشن” برگردانید. ببین چراغ روشن میشود یا نه اگر اینطور شد، بلافاصله سوئیچ را به حالت “خاموش” برگردانید. این کار شما را از دردسر نصب لامپ جدید نجات می‌دهد تا متوجه شوید که کار نمی‌کند. اگر چراغ استخر را بیش از 5 ثانیه روشن بگذارید، ممکن است لامپ خودش بسوزد. لامپ های هالوژن مانند لامپ های استفاده شده در چراغ های استخری بسیار داغ هستند. اگر چراغ را روشن کنید بدون اینکه آب خنک آن را احاطه کند، به سرعت بیش از حد گرم می شود و می سوزد.

نصب مجدد چراغ استخری

لنز را عوض کنید و فیکسچر را دوباره سرهم کنید. واشر و لنز را در جای خود قرار دهید تا لامپ را بپوشاند. همان طور که قسمت‌های لامپ را دوباره کنار هم قرار می‌دهید، از لبه حوله‌تان برای خشک کردن هر آبی که داخل دستگاه می‌چکد استفاده کنید.

همه پیچ ها را عوض کنید و همه زبانه ها را قفل کنید تا چراغ روشنایی بسته شود. شما به سادگی فرآیند جداسازی قطعات را معکوس خواهید کرد تا چراغ استخر را دوباره جمع کنید. اگر پیچ‌های کوچک را در حین جدا کردن آن از فیکسچر جدا کرده‌اید، اکنون زمان آن است که آن‌ها را به جای خود باز کنید. آنها را سفت کنید تا واشر صاف بین لنز و پوشش فیکسچر فشرده شود. اگر با لامپ استخری مدل جدیدتری سر و کار دارید که پیچ ندارد، مطمئن شوید که زبانه ها محکم در موقعیت خود قرار گرفته اند تا لامپ بسته شود.

پیچ قفل پیچ را بردارید و آن را دوباره در سوراخ بالای فیکسچر قرار دهید. سپس، از پیچ گوشتی سر فیلیپس برای سفت کردن پیچ در موقعیت خود استفاده کنید. همچنین اگر مجبور بودید کابل را بکشید، باید کابل را به دیوار برگردانید. یک راه آسان برای انجام این کار این است که بند ناف را 3-4 بار دور پایه فیکسچر بپیچید قبل از اینکه آن را داخل دیوار قرار دهید

با روشن کردن کلید مدار، برق را دوباره روشن کنید. این کار برق را به نور استخری باز می گرداند. هنگامی که مدارها دوباره وصل شدند، چراغ را روشن کنید تا مطمئن شوید که درست کار می کند. اگر چراغ هنوز به درستی کار نمی کند، ممکن است با یک مشکل الکتریکی جدی تری روبرو باشید. در این صورت، با سازنده استخر تماس بگیرید و از آنها بخواهید که یک متخصص تعمیر را برای بررسی استخر بفرستند. نحوه تعویض چراغ استخری

نظر خود را بنویسید