ریسه نئون فلکسی چیست
ریسه نئون فلکسی چیست

ریسه نئون فلکسی چیست

ریسه نئون فلکسی چیست ؟ یکی از انواع ریسه های نوری بنام ریسه نئون فلکسی شناخته می شود. در واقع ریسه نئون فلکسی جزو ریسه های شلنگی با ال ای دی (LED) جای می گیرد و از نظر قیمتی گران ترین نوع آن به شمار می رود. ریسه نئون کاربردهای زیادی دارد و با ایجاد نوری یکدست دارای ویژگی های جالب توجهی است. در ادامه به ریسه نوری نئون فلکسی و کاربرد های آن بیشتر خواهیم پرداخت.

نئون فلکسی نوعی ریسه ال ای دی است و به نوعی جز چراغ های خطی طبقه بندی می شود، که جهت نورپردازی تزیینی مورد استفاده قرار می گیرد. نئون فلکسی با ولتاژ 220 تا 230 ولت کار می کند. این ریسه های نوری دارای پوشش پی وی سی (PVC) فلکسی است و این پوشش به گونه ای است که تاثیری بر شدت نور نمی گذارد. ریسه نئون فلکسی در رنگ های مختلف موجود هستند. سفید، آفتابی، زرد، صورتی، قرمز، آبی، فیروزه ای، سبز، بنفش و .. رنگ های این ریسه ها را تشکیل می دهند. عموما هر حلقه این ریسه 50 متر است.

تفاوت ریسه ال ای دی و نئون فلکس

به طور کلی، تفاوت زیادی بین ریسه Neon Flex و ریسه LED وجود ندارد. البته به جز اثر نور. در ریسه شلنگی، می توانید نقاط روشن منفرد را هنگام روشن شدن روی ریسه مشاهده کنید. در حالی که این نقاط در نور نئون LED مشاهده نخواهند شد. ریسه های Neon Flex در روشنایی صاف و سازگاری رنگ عملکرد بهتری دارند. این امر به علت استفاده از لامپ های بیشتر است. بنابراین، ریسه های نواری نئون فلکس LED معمولاً کمی ضخیم تر از ریسه های ال ای دی هستند.

کاربرد ریسه نئون فلکسی

نئون فلکسی در تابلو سازی

با ریسه نئون فلکسی طرح و شکل های مختلفی را می توان ایجاد کرد. حتما تاکنون تابلو های زیادی سر درب انواع مغازه ها دیدید. این کار با ریسه ها نئون فلکسی انجام می گیرد. ساخت سازه های نوری در سال های اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته و استقبال زیادی از این تابلوهای نوری می شود. تابلوهای ساخته شده نئون فلکسی کیفیت نور بالا و درخشندگی قابل توجهی دارند و شکل و نمایی مدرن به محل مورد استفاده می دهند.

ریسه نئون فلکسی در رستوران ها و کافه ها

یکی از کاربردهای اصلی نئون فلکسی در مکان های عمومی نظیر رستوران و کافه است. از نئون برای تزیین دیوار ها و دکور آن استفاده می شود. برای مثال در بعضی از رستوران ها بر روی یک دیوار نام رستوران به علاوه چند طرح تزیینی را با ریسه های نئون فلکسی ایجاد می کنند. این ریسه ها به دلیل انعطافی که دارند به راحتی فرم های منحنی و یا زاویه دار ترا میتوان درست کرد.

نئون فلکسی در داخل خانه

ریسه نئون فلکسی می تواند به صورت نور مخفی هم مورد استفاده قرار گیرد. در خانه ها می توان از این ریسه ها برای سقف کناف کاری و گچ کاری ها اسفاده نمود و نور ملایم و مخفی در سقف ایجاد کرد. کاربرد دیگر ریسه نئون فلکسی برای زیر کابینت ها است. در آشپزخانه با نصب یک ردیف ریسه نئون فلکسی در زیر کابینت (به صورت مخفی) کمک زیادی در جهت زیباتر شدن دکوراسیون صورت می گیرد. این کار علاوه بر زیبایی آشپزخانه، به مصرف برق کمتر نیز کمک می کند. زیرا این ریسه ها مصرف برق کمی دارند و می توان در خیلی از مواقع از نور ایجاد شده توسط همین ریسه ها کمک گرفت و چراغ سقفی آشپزخانه را روشن نکرد.

از دیگر مکان های مناسب برای استفاده از نئون فلکسی می توان به زیر اپن آشپزخانه، دور تا دور سقف و پله ها اشاره کرد. اگر دوست دارید خانه تان فانتزی و جذاب باشد می توانید از این ریسه های برای ورودی راهرو ها و روی زمین دور تا دور خانه استفاده نمایید. همچنین در صورتی که خانه تان دارای تراس یا بالکن است و آن را با گل و گیاه تزیین کرده اید، با نصب ریسه های نئون فلکسی به دیزاین تراس خود کمک کنید.

نئون فلکسی در نمای ساختمان

از ریسه نئون فلکسی در نورپردازی نمای خارجی ساختمان استفاده می شود. حتما در سطح شهر ساختمان هایی را دیده اید که در هنگام شب بر روی ستون ها، زیر پنجره ها و قسمت های مختلف نمای بیرونی خود، نورپردازی های خطی را دارند. یکی از راه هایی که برای این نوع نورپردازی می توان از آن استفاده کرد، نئون فلکسی است. ریسه نئون فلکسی نور قابل توجهی را ایجاد کرده و چون در رنگ های مختلف ساخته می شود، محدوده کاربردی خود را افزایش داده است.

مزایای استفاده از ریسه های نئون فلکس چیست ؟

  • یکی از مزایای ریسه های نئون فلکس این است که شما یک منبع نور با تکنولوژی پیشرفته دارید که ضمن ارائه کیفیت روشنایی بی نظیر، با راندمان بالا مصرف برق را کاهش می دهد. با خاموش کردن چراغ های نئون قدیمی می توانید، گزینه های جدید تر و بهینه تری را از طریق شرکت ما، دریافت کنید و به محیط زیست کمک کنید.
  • LED های نئون فلکس سازگار با محیط زیست زیرا برخلاف لامپ های نئونی قدیمی فاقد سرب و جیوه هستند و دیگر نیازی به نگرانی در مورد نشت جیوه یا سرب در طبیعت یا مضرات تابش نور اینگونه لامپ ها نیست چرا که ما جایگزین فوق العاده برای این نوع لامپ ها در دست داریم.
  • با طول عمر 50000 ساعت یا بیشتر
  • از مزایای ریسه های نئون فلکس این است که نصب آن نسبت به لامپ نئون بسیار آسان است و یکی از مهم ترین مزایایی که نباید فراموش کنیم این است که محصولات LED Neon Flex بسیار با دوام هستند.
  • انعطاف پذیری بالا، از مزایای لامپ های روشنایی LED می باشد و از آنجا که این محصول بسیار سبک و نصب آن آسان است، می توان طرح های پیچیده ای ایجاد کرد که توجه مشتریان را به خود جلب کند.

یکی از بهترین ریسه های نئون فلکسی موجود در بازار برند لوپ لایت است که، یک محصول PVC با مهار کننده های UV حدود 3 سال تضمین کیفیت دارد. ریسه نئون فلکس 8 وات لوپ لایت با قابلیت برش در هر متر و ریسه نئون فلکسی لوپ لایت برش 20 سانت یکی از ویژگی های منحصر به فرد ریسه نئون لوپ لایت است.

نظر خود را بنویسید