نورپردازی ویلا
نورپردازی ویلا

نورپردازی ویلا

ما در این مقاله سعی داریم تا شما را با نورپردازی ویلا آشنا کنیم. نمای بیرونی خانه‌های باغ گاهی فراموش می‌شود، یا در فهرست اولویت‌ ها در هنگام بازسازی قرار می‌گیرد. اما روشن کردن ورودی خانه‌ ها و باغ‌ هایمان مهم است، هم برای ایمنی و هم برای اینکه نور کافی برای زمانی که در ماه‌ های گرم از بیرون خانه‌ هایمان لذت می‌بریم، داشته باشیم. در طیف وسیعی از چراغ های فضای باز ما انتخاب های زیادی وجود دارد، بنابراین هر نوع نوری که به دنبال آن هستید، مطمئنا راه حل مناسبی برای شما خواهیم داشت.

با طیف وسیعی از نورپردازی‌ های فضای باز، هر بار که وارد مسیر ورودی خود می‌شوید، احساس رسیدن به یک مکان شیک را ایجاد کنید. چراغ های بیرونی خانه با افتخار مکان شما را با شکوه تمام به نمایش می گذارد. واقعاً هیچ چیز جذاب تر از یک فضای باز با نور خوب در عصر نیست. می‌توانید از آن‌ها برای برجسته کردن یک ویژگی خاص استفاده کنید. باغ شما امتداد خانه شماست و چراغ های بیرونی به شما اجازه می دهد تا زمانی را که می توانید در آن بگذرانید به حداکثر برسانید و آن را به مکانی ایده آل برای استراحت پس از یک روز طولانی تبدیل کنید. چه تمرکز شما بر روی عملکرد باشد و چه مد، روشن کردن فضای بیرونی شما هرگز آسان نبوده است.

نورپردازی ویلا و باغ به این خاطر دارای اهمیت است که در هنگام شب ویلا و باغ شما را از تاریکی نجات می دهد. هم چنین علاوه بر زیبایی که به معماری ویلا بسیار تاثیر دارد. یک نورپردازی خوب و مناسب باعث می شود بیننده مجذوب طراحی و سبک آن شود. برای انجام نورپردازی زیبا و جذاب برای محوطه باغ ویلا ها باید درباره موارد مختلفی از نورپردازی خارجی یا Exterior Lighting تجربه داشته باشیم. مواردی از قبیل نورپردازی نما، نورپردازی درخت، نورپردازی درختچه، محوطه، آبنما و نورپردازی دیوار و از همه مهم تر زیر مجموعه های نورپردازی باغ. زمانی که صحبت از نورپردازی باغ ویلا و فضای سبز آن است بایستی تمام زیرشاخه های مذکور پوشش داده شوند.

برای این منظور به چند نکته و مکان های مهم در نورپردازی ویلا اشاره می کنیم:

نورپردازی استخر، آبنما

نورپردازی استخر و ابنما با استفاده از انواع چراغ های استخری و چراغ فواره ای انجام می شود. ایمنی یک عامل مهم در طراحی نورپردازی استخر ویلا است. از مسیر عبور و پله های اطراف استخر شروع کنید و از نورپردازی مخفی یا توکار در محیط اطراف استخر استفاده کنید تا این قسمت را روشن کنید و مانع از حوادثی مثل لیز خوردن شوید. استفاده از چراغ آبنمایی که آب هنگام خروج از زیر نازل هایش کف می کند بسیار جالب توجه خواهد بود. چراغ آبنماهایی با رنگ آبی و سبز فیروزه ای حالتی رویایی به آبنمای ویلای شما می بخشد.

نورپردازی پله های باغ و ویلا

پله های ویلا عموما مسیری ممتد می باشد که نورپردازی آن ها می تواند این مسیر را بسیار زیباتر از آنچه که به نمایش در آورد. با استفاده از ریسه ال ای دی و چراغ های دفنی می توانید مسیر پله ها از خانه تا جایی ک انتداد دارند نورپردازی کنید.

نورپردازی درختان

از دیگر ایده هایی که بسیار پر استفاده و مناسب است، قرار دادن پروژکتور در محوطه ی ویلا آن هم در بین بوته ها و چمنزارهای ویلا می باشد. شما می توانید نورافکن ها را در مکان های مناسبی قرار دهید که در معرض دید بیشتری قرار دارند. سعی کنید نورپردازی حرفه ای و زیرکانه را اجرا کنید تا باعث جلب توجه بیشتر افراد شوید. همچنین می توانید با استفاده از ریسه های سوزنی شاخه های درختان را تزیین کنید و فضایی شیک و رویایی ایجاد کنید.

نورپردازی دیوار و ورودی ویلا

نورپردازی دیوارهای باغ یا ویلا بسیار اهمیت دارد؛ زیرا یک مسیر ورودی روشن که به حیاط یا باغ منتهی می شود، نه تنها مهمان ها را به داخل راهنمایی می کند، بلکه به طرز زیبایی سبب روشن شدن مسیر می شود. نصب چراغ مانند چراغ های پارکی برای نورپردازی ورودی در دو طرف مسیر و در ارتفاع پایین، تاثیر شگفتی روی سنگفرش ها می گذارد. بسته به سلیقه و شرایط فضا، چراغ های ردیفی و شاخه ای مانند چراغ های دکوراتیو و چراغ های آویز می توانند گزینه های خوبی برای نورپردازی دیوار حیاط و تراس ویلا باشند.

این نکته را توجه کنید که محیط مورد نظر ما ممکن است فقط یک ساختمان در وسط یک باغ باشد یا دارای عناصر مختلفی مانند آبنما، استخر، نیمکت، صندلی، انواع درختان و درختچه‌ها و … باشد. هر کدام از این عناصر، بستری منحصر به فرد برای ایجاد دکوراسیونی هستند که هم به زیبایی فضا کمک می‌کند و هم باعث روشنایی بهتر محیط می‌شود. هر کدام از این موارد نورپردازی خاص خود را می خواهد.

به همین جهت طراحی نورپردازی ویلا معمولا با استفاده از منابع روشنایی زیادی صورت می گیرد که بسته به سلیقه و سبک معماری ساختمان خود میتوانید استفاده کنید. برخی از آن ها به شرح زیر هستند:

  • چراغ های استخری
  • چراغ های ریسه ای
  • پروژکتور ال ای دی
  • چراغ های پارکی
  • چراغ های دفنی
  • چراغ دکوراتیو
  • نورهای تاکیدی مانند جت لایت
  • روشنایی فنس ها و نرده ها
  • چراغ های فواره ای
  • چراغ های وال واشر

نظر خود را بنویسید