چگونه اتصالی در برق را پیدا کنیم
چگونه اتصالی در برق را پیدا کنیم

چگونه اتصالی در برق را پیدا کنیم

چگونه اتصالی در برق را پیدا کنیم ؟ فرض کنید برق یک خانه قطع شده است و ظاهرا اتصالی دارد٬ باید اول مطمئن بشید که برق در اثر اتصالی قطع شده است. ببینید که فیوز فورا و بلافاصله که بالا می دهید با صدای بلند قطع میشود یا نه و خیلی شل و بدون صدا و یا پس از چند ثانیه قطع می شود.

اگر حالت اول است که به احتمال نود درصد اتصالی اتفاق افتاده است، اما اگر حالت دوم پیش آمد پس به احتمال صد در صد فیوز خرابه و باید فیوز را تعویض کنید. اگر مطمئن شدید که اتصالی شده باید سعی کنید محل اتصالی را پیدا کنید.

برای همین اگه سیستم برق خونه قدیمیه و تابلو برق ندارید و اتاق‌ها و روشنایی و پریز‌ها خط بندی نشدند و همه به هم وصل هستند پیدا کردن اتصالی کمی سخت می شود.

مراحل انجام یافتن اتصالی:

اولین کاری که باید انجام دهیم این است که تمام وسایل برقی مثل یخچال و تلویزیون و کامپیوتر و خلاصه همه وسایل برقی و حتی سه راهی‌ها و محافظ‌ها را از برق جدا کنید. پس از این کار ببینید دوباره پس از وصل کردن فیوز قطع میشود یا نه، اگر قطع نشد پس معلوم می شود که در سیستم یکی از وسایل برقی یا سه راهی‌ها مشکلی هست و در سیم کشی مشکل نبوده است.


حالا به نوبت و یکی یکی وسایل و سه راهی‌ها را وصل کنید یکی از اون‌ها فیوز را خواهد پراند و متوجه می شوید که مشکل در کجاست؛ اما اگر با وجود جدا کردن وسایل از برق باز هم فیوز پس از وصل کردن میپره نوبت به کلید‌های روشنایی خواهد رسید.

باید تمام کلید‌های لامپ‌ها را در حالت خاموش قرار دهید٬ حالا دوباره فیوز را وصل کنید اگر فیوز نپرید یکی یکی کلید لامپ‌ها را روشن کنید هر کدام از کلید‌ها که باعث پریدن فیوز شود همان کلید یا سرپیچ آن مشکل دارد و باید اقدام به درست کردنشان کنید.

چگونه اتصالی در برق را پیدا کنیم
چگونه اتصالی در برق را پیدا کنیم

اگر خانه به سیستم جدید برقکاری شده بود و تابلو برق داشت سراغ تابلو بروید و تمام فیوز‌های تابلو را پایین بدهید حالا فیوز کنتور را اگر پایین بود وصل کنید اگر فیوز پرید در سیم اصلی که به طرف تابلوی واحد رفته مشکل و اتصالی وجود دارد، اما اگر فیوز وصل شد و نپرید دوباره سراغ تابلو بروید و اول فیوز اصلی را وصل کنید حالا یکی یکی فیوز‌ها را وصل کنید هر فیوز که پریدو میفهمید که اتصالی مربوط به کدام قسمت خانه است وبه سراغ آن قسمت بروید و همان دو مرحله که قبلا توضیح داده شد (جدا کردن تمام وسایل و خاموش قرار دادن کلید‌های روشنایی) را در آن قسمت انجام دهید تا به محل اتصالی آگاه شوید.

اگر این مراحل را انجام دهید در پنجاه در صد موارد بلافاصله پس از حداکثر پنج دقیقه اتصالی را پیدا خواهید کرد و همه به استادی شما پی خواهند برد.

نظر خود را بنویسید