اصول نورپردازی ویترین مغازه
اصول نورپردازی ویترین مغازه

اصول نورپردازی ویترین مغازه

تکنیک های نورپردازی چیست؟

رعایت اصول نورپردازی ویترین مغازه به زیبایی، روشنایی و جذب مخاطب کمک می کند. تنها به کارگیری و استفاده از لوازم نورپردازی به معنای تکنیک نورپردازی نمی باشد. بلکه باید در جهت درستی نیز از این لوازم بهره برده شود. نورپردازی ویترین فروشگاه یکی از راه های افزایش درآمد فروشگاه می باشد. اگر دقت کرده باشید امروزه بسیاری از صاحبان کسب و کار و افرادی که به کار فروش محصولات مشغول هستند، بر روی ویترین و زیبایی ظاهری مغازه خود تمرکز خاصی کرده اند.

طراحی روشنایی ویترین فروشگاه ها نیازمند لوازم نورپردازی خاصی می باشد که در ادامه به آن می پردازیم.

تمرکز نور، زاویه تابش، رنگ نور، شدت روشنایی و … عواملی هستند که در نورپردازی باید مورد توجه قرار بگیرند. در این مقاله به نحوه نورپردازی فروشگاه، تجهیزات روشنایی مورد نیاز، اصول نورپردازی و … خواهیم پرداخت.

اصول نورپردازی ویترین مغازه چه مزایایی دارد؟

اولین تماس مخاطبین در اکثر مواقع از طریق بینایی اتفاق می افتد. همانند بسیاری از زمینه های زندگی ، برداشت اول بسیار مهم است. دنیای فروش و تجارت، پر از رقیب و دشمن است. تاجرین باید با به کارگیری از لوازم روز دنیا و دانش و آگاهی کافی، اقداماتی در جهت تبلیغات برای کسب و کار خود راه بیندازند. استفاده از تکنیک های نورپردازی ویترین می تواند یکی از همین اقدامات در جهت پیشی گرفتن از رقیب های شما باشد. انجام و رعایت اصول نورپردازی ویترین مغازه و فروشگاه ها سبب توجه و جذب بیشتر مخاطبین به آن مکان می شود.

اصول نورپردازی ویترین مغازه
اصول نورپردازی ویترین مغازه

چراغ مناسب ویترین مغازه :

طراحان دکوراسیون داخلی اصولا در فضاهای داخلی ساختمان‌ها و برای تجهیز انواع چراغ‌ های ویترینی و فروشگاهی عموما از چراغ ‌های ال ‌ای ‌دی مدل COB و پنل SMD توکار بهره می‌برند. این لامپ‌ها در قیاس با لامپ‌ های قدیمی‌تر مصرف انرژی برق بسیار کمتری دارند و همچنین میزان راندمان نور بیشتری نیز دارند. به عبارت دیگر یک چراغ ویترینی فروشگاهی می‌تواند به صورت چراغ‌ های COB توکار انتخاب شود. سپس در داخل سقف‌های کاذب یا سقف‌های فروشگاهی نصب شود. زیرا این نوع لامپ‌ها می‌توانند نور را به شکلی مدون و متناسب روی کالاهای هدف بتابانند.

از طرف دیگر ممکن است در ویترین یک مغازه یا فروشگاه از چراغ ‌های سقفی توکار استفاده شود. چراغ‌های گوشه و چراغ‌های ریلی با قابلیت تنظیم و چراغ‌های دکوراتیو و البته انواع چراغ‌های ویترینی و چراغ‌های آویز نیز می‌توانند در این زمینه مورد استفاده قرار بگیرند. همچنین در جهت دیدِ بهتر اجسام چراغ‌ها باید به گونه‌ای قرار بگیرند که کمترین سایه ایجاد گردد و نور مستقیم آن‌ها روی اجناس جلوی دیده شدن کالا را نگیرد. هم‌چنین در صورت نورپردازی درست دید مشتریان بهتر می‌شود و انتخاب دقیق‌تر و بهتری خواهند داشت.

یکی دیگر از محصولاتی که میتوان برای نورپردازی ویترین مغازه استفاده کرد استفاده از پروژکتور ال ای دی (LED) است

نظر خود را بنویسید