چگونه ریسه را به دیوار وصل کنیم
چگونه ریسه را به دیوار وصل کنیم

چگونه ریسه را به دیوار وصل کنیم

امروزه استفاده از ریسه های شلنگی به دلیل زیبایی و رنگ بندی متنوعی که دارند برای زیبایی محیط خانه و طراحی داخلی از اهمیت فوق العاده ای برخوردار هستند. استریمرها، یوتیوبرها و افرادی که به دنبال ایجاد یک محیط جذاب برای زندگی هستند، به خوبی از ویژگی های کاربردی این ریسه ها اطلاع دارند. اما نصب ریسه شلنگی به دیوار نیاز به رعایت اصولی دارد تا بتوانید بدون ایجاد صدمه به دیوار و همچنین افزایش طول عمر ریسه، از تمام امکانات آن استفاده کنید.

چه مواردی را باید در نصب ریسه شلنگی رعایت کرد؟

  • در ابتدا باید توجه داشته باشید مکان برش این تجهیزات نورپردازی را برای داشتن اندازه مناسب حتما در نظر داشته باشید.
    این ریسه ها را می توانید به صورت یک متر یا دو متر برش بزنید و باین مکان برش در روی هر ریسه توسط چاپ عکس قیچی مشخص شده است و همچنین در مکان برش به فاصله 1 سانتی تر هیچگونه لامپی در ریسه نیست و مکان برش خالی است که همان جا شما میتوانید توسط قیچی ریسه رو برش دهید.
  • در انتهای ریسه که چیزی به آن متصل نمی شود باید با استفاده از یک عایق مناسب محافظت شود و آن را با استفاده از چسب آکواریوم یا بست سر سوکت ببندید، رعایت این موضوع باعث می شود تا از ایجاد شدن رطوبت و خراب کردن LED ها به مرور زمان کاسته شود. همچنین رعایت این مورد می تواند سبب محافظت از دست نیز در هنگام برخورد ناگهانی با ریسه شود.
  • از طرفی برای نصب ریسه شلنگی به دیوار بسیاری از افراد اقدام به استفاده از تجهیزات غیر استاندارد می کنند و این موضوع می تواند به مرور زمان به دیوار یا ریسه شما صدمات جدی را وارد کند یا حتی بعد از مدتی می تواند سبب افتادن ریسه ها و صدمات مانند پاره شدن بخشی از آن شود.
  • در نظر داشته باشید که بعد از انجام اتصالات انتهای ریسه شلنگی، حتما باید سر سوکت را نیز بعد از اتصال کاملا عایق کنید و حتما باید روی مکان نصب سوکت، یک لایه محافظت عایق نصب کنید. این مورد به شما کمک می کند تا مانع از ایجاد رطوبت در ریسه شوید. رعایت نکردن این موضوع باعث می شود تا LED های موجود در این نوار به مرور زمان سوخته و این روند تا آخر نوار ادامه خواهد داشت و سبب بروز مشکلات زیادی برای شما خواهد شد.
  • برای نصب ریسه بهتر است از بست ها یا خمیر سیلیکون برای اینکار استفاده کنید، همچنین از این تجهیزات برای نصب ریسه به سقف نیز استفاده می شود. چسب مایع به مرور زمان گرم شده و سبب افتادن ریسه ها می شود و همچنین به دیوار شما نیز آسیب جدی وارد می کند. از طرفی نیز پیشنهاد می شود ریسه های زیر 40 متر را به یک سوکت متصل کنید، زیرا با این روش میزان افت افشار را از بین خواهید برد و عمر ریسه شلنگی شما چند برابر می شود.
    رعایت این موارد در نصب ریسه شلنگی به دیوار می تواند سبب طول عمر و نوردهی بهتر ریسه خواهد شد.

چگونه ریسه را به دیوار وصل کنیم

برای نصب ریسه شلنگی به دیوار نیاز به پین یا سوکت خواهیم داشت که به همراه ریسه به شما داده خواهد شد. این پین ها دارای یک سر نوک تیز و یک سر معمولی هستند و سر سوزنی آن باید وارد ریسه شود و سردیگر داخل سوکت قرار می گیرد. بعد از انجام اینکار اگر ریسه را به برق زدید و روشن نشد باید آن را ابتدا 180 درجه بچرخانید و دوباره امتحان کنید.

سپس، طول مسیری که نیاز دارید ریسه را به آن متصل کنید تمیز کرده و اندازه گیری کنید. سپس با استفاده از نگهدارنده های پلاستیکی ریسه می توانید در مسیر نصب و هر 10 الی 15 سانتی متر یک عدد بر روی دیوار نصب کنید تا بتوانید ریسه خود را به صورت کاملا محکم و ایمن به دیوار متصل کنید. البته برای اینکار می توانید از خمیر سیلیکون نیز استفاده کنید.

حال بعد از انجام این مراحل شلنگ را به صورت دقیق در بین بست قرار دهید و آویز کنید. سپس همه نگهدارنده ها را یک بار برای تست با چکش بزنید تا آن قسمت که بیرون از دیوار باقی می ماند داخل دیوار فرو برود و جلوه بهتری به کار شما بدهد. سپس کلید روشن و خاموش کردن را مجددا تست کنید یا در صورت نبود کلید، آن را مستقیم به برق متصل کنید.

نصب ریسه شلنگی به دیوار

نظر خود را بنویسید