ریسه نمای ساختمان
ریسه نمای ساختمان

ریسه نمای ساختمان

یکی از روش هایی که برای نورپردازی خطی نما مورد استفاده قرار می گیرد، ریسه های شلنگی یا ریسه های خطی ال ای دی می باشد که از روشنایی های مدرن و نوین در ساختمان سازی است و می تواند روی ستون های ساختمان یا زیر آنها نصب شود و ضمن ایجاد نور مناسب زیبایی نما را نیز دو چندان نماید.

ریسه های نواری ال ای دی نما نوار چسبده ای در پشت خود دارند که می توانند به راحتی روی نمای ساختمان نصب شوند و همانند نوارهای LED روشن اشکال و خطوطی زیبا را ایجاد کنند؛ به طور مثال شما می توانید ریسه های 220 ولت لوپ لایت و 12 ولت لوپ لایت که Ip65 هستند و از ویژگی های محصولات لوپ لایت می توان به قابلیت انعطاف پذیری، امکان برش در اندازه کوچک و جداسازی به سادگی، ایجاد اشکال مختلف، نوردهی بالا، مصرف انرژی پایین و تنوع رنگ بالا اشاره کرد که می توانید در نمای بیرونی و داخلی ساختمان خود استفاده کنید حتی می توان در ساختمان هایی که ستون ها دارای اشکال هندسی منحصر به فردی هستند از این ریسه ها برای تامین روشنایی استفاده کرد.
( ضمن اینکه ریسه های لوپ لایت با تکنولوژی بدون سیم ساخته شدند و هیچگونه قطعی در مدار ندارند)

 

ریسه نمای ساختمان
ریسه نمای ساختمان

نورپردازی نما خطی با ریسه RGB می توانید روشن و خاموش کردن آنها را با ریموت انجام دهید همچنین شدت و رنگ نور هم از راه دور قابل کنترل می باشد و قابلیت تغییر رنگ نور ریسه ها این امکان را به شما می دهد تا در هر تایمی از شبانه روز و یا در مواقع مختلف بتوانید رنگ نور نمای ساختمان خود را تغییر دهید. یکی از ویژگی های ریسه های شلنگی مخصوص نما این است که در شرایط جوی مختلف مانند هوای بارانی و برفی، رطوبت بالا و تابش مستقیم نور خورشید مقاومت بالایی دارند و می توانند در طولانی مدت مورد استفاده قرار گیرند.

در آخر می توان گفت که به طور خلاصه نورپردازی نمای ساختمان می تواند با المان های زیر انجام شود و شما باید با توجه به کاربری ساختمان مورد نظرتان و نوع نوری که نیاز دارید یکی از این المان ها را انتخاب کنید:

  • نورپردازی ساختمان با وال واشر
  • نورپردازی نما ساختمان با پرژکتور
  • نورپردازی ساختمان با چراغ های دکوراتیو
  • نورپردازی نما ساختمان با سنگ نورانی
  • نورپردازی ساختمان با چراغ جت لایت ( چراغ نما)
  • نورپردازی نما ساختمان با ریسه های ال ای دی

نئون فلکسی

نئون فلکسی از انواع ریسه هایی است که می تواند برای نورپردازی نمای بیرونی ساختمان نیز مورد استفاده قرار گیرد . از این محصول می توان به عنوان تزئینات روشنایی داخل یا روی نمای ساختمان استفاده کرد.

ریسه نئون فلکسی دارای انواع مختلفی بوده که می توان در شرایط و موقعیت های مختلفی از آن ها استفاده کرد. می توان از ریسه ها در روشن کردن لبه باغچه ها، پله ها، سقف های کاذب، دور کابینت ها و … استفاده کرد که اصطلاحا به این کاربرد ریسه ها نور مخفی گفته می شود. بکار گیری ریسه ها به صورت نور مخفی باعث جذابیت و زیبایی بیشتر محیط می شود.

ریسه نمای ساختمان
ریسه نمای ساختمان

چند نکته برای نصب ریسه نمای ساختمان

  • اولین نکته در نورپردازی توجه به رنگ و شدت نورها می‌باشد.
  • مسئله دیگر اینست که نور‌ها نباید به داخل ساختمان بیایند زیرا باعث رنجش ساکنین آپارتمان می‌شوند.
  • نکته دیگر آنست که منبع نور نباید جز در موارد خاص دیده شود.
  • نورپردازی باید هدفمند باشد تا با هماهنگی رنگ نور‌ها با رنگ متریال‌های انتخاب شده باعث زیبایی هر چه بیشتر بنا شود.

یکی از مهم‌ترین مواردی که باید در هنگام برنامه‌ریزی برای نورپردازی به آن توجه کرد که کدام جنبه معماری بایستی مورد تاکید قرار گیرد یکی دیگر از ضوابط در مورد طراحی نورپردازی نمای ساختمان در مورد هماهنگی با محیط اطراف و آرایش دیواره‌های صاف و یک‌دست در تناسب با ابنیه مجاور می‌باشد.

برای سفارش انواع ریسه ال ای دی لوپ لایت و ریسه نواری به وب سایت اریس لایتینگ مراجعه کنید.

نظرات (2)

مهدی داغی

خیلی جامع و کاربردی بود .ممنون

نظر خود را بنویسید