چراغ آویز چیست ؟ نحوه ی انتخاب لامپ آویز مناسب چگونه است ؟
چراغ آویز چیست

چراغ آویز چیست ؟ نحوه ی انتخاب لامپ آویز مناسب چگونه است ؟

در ابتدا سوالی که باید بپرسیم اینکه که چراغ آویز چیست  و چرا باید چراغ آویز انتخاب کنیم ؟!!

اما چرا چراغ های آویز ؟

گذشته از روشن کردن فضای اتاق ، چراغ های آویز شیک ، شرایط جذابی را به فضاهای داخلی و یک سبک دلنشین را به اتاق اضافه می کنند. لامپ آویز مدرن تنوع بی نظیری دارند از جمله آویز های تک رنگ تا آویز های چند رنگ. صرف نظر از سبک دکوراسیون خود ، می توانید یک آویز امروزی و درخور محیط خود را پیدا کنید که متناسب با فضای شما باشد : از سبک های عجیب غریب و باحال  گرفته تا کلاسیک را می توانید در لامپ های آویز پیدا کنید.

محصولات پرفروش چراغ آویز

جدیدترین محصولات – چراغ آویز گروه روشنایی اریس

چراغ آویز

چراغ آویز مناسب برای نورپردازی اتاق خواب، آشپزخانه و سالن های پذیرایی می باشد.

محصولات پرفروش چراغ آویز

جدیدترین محصولات – چراغ آویز گروه روشنایی اریس

چراغ آویز سقفی

چراغ آویز مناسب برای نورپردازی اتاق خواب، آشپزخانه و سالن های پذیرایی می باشد.

انواع مختلف چراغ آویز کدامند ؟

وقتی نوبت به انتخاب روشنایی سقف خانه ی شما می رسد ، گزینه های زیادی دارید. روشنایی آویز برای بیش از مناطق ناهار خوری مناسب است.  این چراغ ها در انواع مختلف وجود دارند که میتوان نسبت به شرایط مناسب انتخاب نمود، همه کاره بودن این آویزها تا آنجایی پیش می رود که قابل تصور نیست!!! از مکان های ناهار خوری معمولی و رسمی تا راهروهای طولانی و فضای اداری و …. استفاده می شوند.

چراغ آویز چیست | خرید چراغ آویز مدرن | چراغ آویز اتاق خواب | چراغ آویز چوبی

نکته دیگر این است که در فضای خود به چه نوع نورپردازی نیاز دارید ؟ اگر چراغ آویز را برای یک اتاق ناهار خوری در نظر گرفته اید ، چراغهایی را انتخاب کنید که  نور نرم و ملایم را در محیط ساطع می کنند. اگر قصد  دارید که از لامپ آویز را در یک دفتر استفاده کنید ، پس استفاده از لامپ های روشن گزینه بهتری هستند.در نتیجه انتخاب یک لامپ سازگار برای محیط شما، به شما در رسیدن به روشنایی مطلوب کمک می کند.

نحوه انتخاب بهترین چراغ آویز: 

با وجود گزینه های نورپردازی آویز بسیار متنوع ، ممکن است شما در انتخاب فقط یکی از آنها مشکل داشته باشید. بنابراین چگونه بهترین آویز را برای فضای خود انتخاب کنیم ؟ کافیه که سوالات زیر را پاسخ بدهیم.

هدف از چراغ آویز چیست؟ قراره چه کاری بکنه ؟ کجا قرار بگیره ؟

در بعضی از اتاق ها ، یک نور ثابت به جای شیک بودن ، هدف کاربردی تری را ارائه می دهد. به عنوان مثال ،چراغ آویز برای جزیره آشپزخانه شما ، نورپردازی کارآمد و محور را در اختیار شما قرار می دهد در حالی که نورپردازی این سبکی در جلوی ورودی  که به منظور جلب مهمانانی است  مناسب نیست.

 

چگونه می توانم چراغ آویز اندازه مناسب را انتخاب کنم؟

باید در ابتدا اندازه های ابعاد اتاقی که میخواهیم برای چراغ انتخاب کنیم را بدست آوریم شروع کنیم. باید ارتفاع سقف (از جمله سقف های طاق و شیب دار) را در نظر بگیرید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید. مراقب تمام ابعاد اندازه از جمله عرض ، عمق ، ارتفاع  باشید.

 

درمورد رنگ چراغ های آویز چگونه تصمیم بگیریم ؟

به دنبال چراغ های آویز باشید که مکمل پالت رنگ اتاق شما باشد. از قرمز و آبی ها و… گرفته تا طرح های خاکستری ، این مجموعه آویز ها دارای تنوع زیادی هستند تقریبا در همه رنگ و همه ابعاد. حتی ممکن است شما رنگ مناسب با فضای چوبی یا فلزی را مد نظر داشته باشید ، که در این خصوص نگرانی وجود نداره ، تمامی مدل های متناسب با هر دو شرایط نیز وجود دارند.

چراغ آویز چیست 

نمونه ای از مدلهای جذاب را در زیر میتوانید مشاهده کنید:

 

چراغ آویز چقدر نور تولید می کنند؟

منبع نور آویز مورد توجه دیگر است. با توجه به اینکه لامپ های آویزهای LED در مقایسه با آنهایی که از منابع هالوژن یا لامپ های رشته ای استفاده می کنند مقدار متفاوتی از نور ساطع می کنند باید به این مورد نگاه ویژه ای داشته باشیم. پس به راهنمای لومن نگاهی بیندازید.

مقدار وات فقط میزان انرژی مصرفی رو مشخص میکنه ن اینکه چه مقدار نور تولید می کند ! با توجه به لامپ های ال ای دی جدید دیگه نمیشه تنها به وات برای میزان نور تولید شده دقت کرد!  بهتره به اندازه گیری لومن نیز دقت بکنیم!

چقدر لومن نیاز داری؟ !

لومن بیشتر = نور بیشتر

اگر در نظر دارید لامپ هایی با این ویژگی ها بخرید مقدار نور لومن LED
(بیشترین کارایی)
CFL
(بیشترین کارایی)
Halogen
(بیشترین کارایی)
100 W 1600 تا 22 W تا  26 W تا 72 W
75 W 1100 تا 20 W تا 23 W تا 53 W
60 W 800 تا 12 W تا 15 W تا 43 W
40 W 450 تا 9 W تا 11 W تا 29 W
لومن و وات : خروجی وات بر اساس متداول ترین روش اندازه گیری در محصولات لامپ است . ولی لزوما محصولی با وات بیشتر نور بیشتری تولید نمیکند ، و این مقدار بر اساس لومن مشخص می شود.

چگونه می توان چراغ های آویز را نصب کرد؟

از جمله موارد دیگری که هنگام انتخاب چراغ آویز برای خانه خود باید در نظر بگیرید. شامل سهولت نصب و نگهداری آن است. به عنوان مثال ، اگر قصد دارید چراغ های آویزان را روی یک سطح شیب دار یا یک سقف طاق نصب کنید ، حتماً در تمام کانکتورهای لازم ، کابل های تعلیق دیمرها و سخت افزار مورد نیاز را ایجاد کنید. و در نظر بگیرید که چگونه فیکسچر با گذشت زمان تمیز یا نگهداری می شود. مثل همیشه ، توصیه می کنیم در نصب آویز جدید صحبتی مشاورین و متخصصین در حوزه ی برق داشته باشید.

با توجه به این مراحل ساده گفته شده ، شما می توانید چراغ آویز مناسب را برای خانه خود پیدا کنید. اگر در مورد چراغ های آویزهای موجود در این مجموعه سؤالی دارید ، لطفا با کارشناسان ما در گروه اریس لایتینگ با شماره تماس بگیرید.

چراغ آویز چیست | چراغ آویز ارزان | چراغ آویز اپن آشپزخانه | چراغ آویز گالنزو | خرید چراغ آویز مدرن | چراغ آویز اتاق خواب | چراغ آویز چوبی | چراغ آویز فانتزی | چراغ آویز تراس | چراغ آویز چیست |

نظرات (1)

فرش ماندگار

بسیار عالی و مفید بود …. ممنون از تیم تولید محتوای سایت اریس لایتینگ

نظر خود را بنویسید