راهنمای خرید چراغ آویز
راهنمای خرید چراغ آویز

راهنمای خرید چراغ آویز

راهنمای خرید چراغ آویز

چراغ های آویز بسیار مفید هستند زیرا می‌توانند هدایت نور را بر روی یک سطح یا فراهم کردن نور محیط عمومی هدف قرار دهند آن‌ها اغلب برای کار و نورپردازی تزیینی نیاز به کارمی‌روند. مزیت دیگر این است که آن‌ها می‌توانند در هر فضایی با اندازه‌های بزرگ و کوچکجا به جا شوند. تطبیق پذیری آن‌ها همچنین به این معنی است که سبک‌های چراغ آویز برای تناسب با هر نوع ذوق و سلیقه هستند.
در گذشته استفاده از چراغ های قدیمی و پر مصرف رایج بوده است ولی امروزه از آنجا که صرفه جویی در مصرف برق اهمیت بیشتری یافته است بنابراین افراد به دنبال استفاده از چراغ هایی هستند که ضمن تامین نور محیط و ایجاد فضایی زیبا در عین حال مصرف انرژی کمی نیز داشته باشند در همین راستا چراغ هایی وارد بازار شده اند که در ساختمان داخلی آنها از لامپ های ال ای دی یا لامپ های SMD و COB استفاده شده است که در تولید آنها سعی شده است از مصرف انرژی کاسته شود و به کارایی محصول افزوده گردد.

راهنمای خرید چراغ آویز

شما با مطالعه مقاله راهنمای خرید چراغ آویز می توانید یادبگیرید که چطور از چراغ‌های برای زیبایی محیط زندگی خود استفاده کنید و چطور اندازه مناسب را برای نیازهایتان پیدا کنید.

سبک های چراغ آویز :

سنتی: سبک سنتی اغلب طراحی‌های ظریف را به نمایش می‌گذارند که با رونق تزیینی آراسته شده‌اند. همچنین می‌توانید با الهام از سبک‌های معماری کلاسیک و دوره‌ها، چراغ‌های سنتی پیدا کنید.
سبک انتقالی: چراغ آویز سبک انتقالی به ظاهر ساده‌ترو ساده‌تر از همتایان سنتی خود هستند، اما گاهی اوقات دارای همان سبک هستند.
سبک معاصر: سبک معاصر در ظاهر بسیار ساده و اما شیک هستند.

انواع چراغ آویز :

انواع مختلفی از چراغ آویز  وجود دارد؛ آویز کوچک، آویز چندنوری، آویز نور بالا، آویز نور پایین  و آویز درام.

1 – چراغ آویز کوچک:

راهنمای خرید چراغ آویز
راهنمای خرید چراغ آویز

معمولا برای روشن کردن فضاهای کاری مجزا مانند یک میز، جزیره آشپزخانه، یا هر جای دیگری که نورپردازیتکلیف اضافی مورد نیاز باشد، به کار می‌روند. آویز کوچک به عنوان لوازم روشناییمحیط مانند سقف در نظر گرفته نمی‌شوند. آویز کوچک به سادگی توجه را جلب می‌کنند و در نتیجه فضا را با سرزندگی و سرزندگی بیشتری پر می‌کنند.

2 – چراغ آویز چند نوری:

راهنمای خرید چراغ آویز

آویز چند نوری با چراغ‌های آویخته چندگانه متصل به یک برنامه مرکزی روشن می‌ شوند. و برای اتاق‌هایی که تنها دارای یک دهانه برق بالای سر هستند، راحت‌تر است. آنها می توانند در میز غذاخوری، میز بیلیارد، میز آشپزخانه و یا دیگر مناطق کاری مورد استفاده قرار گیرند.

3 – چراغ آویز نور پایین:

راهنمای خرید چراغ آویز

آویزهایی هستند که نور مستقیم رو به پایین را به سمت پایین هدایتمی‌کنند. این نوع برای روشنایی کار بهتر است چون نور به طور کامل بر روی پروژه دردسترس می‌تابد.

4 – چراغ آویز نور بالا:

راهنمای خرید چراغ آویز

آویز هایی هستند که نور مستقیم را به سمت بالا هدایت می‌کنند. ایننوع آویز برای روشنایی کلی بهتر است چون نور به سمت بالا می‌تابد باعث می‌شودفضایی بزرگ‌تر شود.

5 – چراغ آویز درام:

راهنمای خرید چراغ آویز
راهنمای خرید چراغ آویز

Drum pendants fixtures نوری هستند که دارای سایه استوانه‌ای استوانه‌ای هستند. اینمی‌تواند با هر سبک در هر اتاق کار کند.

امروزه برای نورپردازی قسمت های مختلف یک خانه از چراغ های متفاوتی با کاربری های گوناگون استفاده می شود به طور مثال گاهی لازم است علاوه بر استفاده از چراغ های سقفی و دیواری از چراغ آویز داخلی نیز استفاده کرد تا هم جلوه بیشتری به فضا ببخشد و هم نور را تا سطح پایین تری هدایت کند. از چراغ آویز معمولا در محیط هایی استفاده می شود که نیاز است نور به اجسام نزدیک تر باشد و یا اینکه در صورتی که امکان استفاده از چراغ های سقفی و یا چراغ های دیوارکوب وجود ندارد می توان چراغ های آویز دکوراتیو یا فانتزی را به کار برد. چراغهای آویز داخل ساختمانی مدل های مختلفی دارند به طور مثال

  1. انواع چراغ آویز دکوراتیو یا فانتزی
  2. انواع چراغ آویز اداری یا داخل ساختمانی
  3. انواع چراغ آویز حیاطی و پارکی

نظر خود را بنویسید