لامپ‌هاي ال اي دي کم مصرف کم خطر

لامپ‌هاي ال اي دي کم مصرف کم خطر

لامپ‌هاي ال اي دي کم مصرف کم خطر

LEDها از دهه ‌هاي گذشته در الکترونيک مورد استفاده قرار مي‌ گرفتند و براي نمايش خاموش يا روشن بودن نمايشگرها در لوازم مولتي مديا و نشان ‌دهنده لوازم الکتريکي و ماشين آلات مورد استفاده قرار گرفتند. اما در حال‌ حاضرLED ها به نحوي ساخته مي ‌شوند که نور را در جهت خاصي متمرکز مي‌ کنند و به صورت چيپ ‌هاي کوچکي هستند که معمولاً داخل يک شيشه گنبدي شکل قرار مي‌گيرند، به اندازه چوب کبريت هستند و به‌ سختي مي ‌شکنند. بزرگ ‌ترين مشکل لامپ‌ هايLED رنگ آنها بود اما اکنون به آساني با تغيير در ساختار فيزيکي و مواد تشکيل ‌دهندهLED، نور در رنگ ‌ها و شدت‌ هاي مختلف و با طول موج مشخص با رنگ کاملاً خالص توليد مي ‌شود. LE‌ها به سلامت چشم و محيط آسيب نمي ‌رسانند، به عبارتي فاقد پرتوهاي مادون قرمز و فرابنفشي هستند که ساير صنايع روشنايي ايجاد مي‌ کنند. LED هاي سفيد قابليت توليد همه نوع رنگ را دارند و علاوه بر آن از انرژي بسيار کمي در مقايسه با ساير لامپ ‌ها وLEهاي قديمي، براي توليد روشنايي استفاده مي ‌کنند و به همين دليل روز به روز استفاده از آنها بيشتر شده‌ است. در آينده دستگاه‌ هاي ال‌اي‌دي جايگزيني براي تلويزيون ‌هاي ال‌سي‌دي خواهند بود.
امروزه لامپ هاي ال اي دي کاربردهاي مختلف و نقش مهمي در دکوراسيون منزل دارند. فضاي تک تک اتاق‌ها را مي توان با استفاده از اين لامپ ها تغيير داد. اين روش براي مدرن کردن يک خانه و تغيير جو آن بسيار جالب است. به ويژه اگر امکان تغيير رنگ ديوارها وجود ندارد، به راحتي و با تغيير برنامه مي توان به رنگ دلخواه دست يافت. نه فقط تغيير رنگ ديوارها با اين لامپ ها امکان پذير است بلکه در هر جاي خانه مي توان از آنها استفاده کرد. از دستگيره در گرفته تا تغيير رنگ آب دوش يا شير دستشويي و پشت دکورها و حتي وان حمام. مي توان يکي از رنگ هاي مختلف و متنوع بنفش، آبي، سبز، قرمز، نارنجي، سفيد و غيره را به صورت دستي يا با کنترل انتخاب و فضاي سرد خانه را گرم يا برعکس کرد يا در اتاق کودک و پذيرايي به طور اتوماتيک رنگ ها را يکي پس از ديگري امتحان و به رنگ مورد علاقه و مناسب تغيير داد. همچنين امکان کم رنگ يا پررنگ تر کردن رنگ مورد نظر با کليد تنظيم با نور سفيد وجود دارد.هنر ديگر اين چراغ ها در دکوراسيون مدرن، توانايي تغيير رنگ با تغيير درجه حرارت آب است. با فن آوري بالا و سيستم کنترل نور، هم زمان با تغيير درجه آب از سرد به گرم، رنگ نور مي تواند از آبي به قرمز تغيير پيدا کند.
در اين لامپ ها 90 درصد انرژي تبديل به نور مي شود در حالي که در لامپ هاي معمولي 90 درصد انرژي تبديل به گرما و فقط 10 درصد به نور تبديل مي شود.در توليد LEDها سعي مي شود از کريستال ها و نيمه رساناهاي شفاف، داراي فرکانس توليد نورمناسب و يک پکيج مناسب استفاده شود.

نظر خود را بنویسید