نحوه نصب ریسه شلنگی در نمای ساختمان
نورپردازی نمای مدرن ساختمان با ریسه

نحوه نصب ریسه شلنگی در نمای ساختمان

استفاده از ریسه‌های نوری یکی از شیوه‌های محبوب نورپردازی نمای ساختمان می‌باشد. این ریسه‌ها معمولا برای نورپردازی مخفی استفاده می‌شود و در میان مدل‌های مختلف تجهیزات نور مخفی، ریسه شلنگی انتخاب مناسبی برای نورپردازی نمای ساختمان است. با انتخاب ریسه شلنگی خوب، رعایت مراحل نصب و نکات ایمنی می‌توانید از نورپردازی زیبا و کارآمد در نمای ساختمان خود بهره‌مند شوید. پس در مقاله آموزش نصب ریسه شلنگی در نمای ساختمان با ما همراه باشید تا به بررسی نکته‌های مختلف در این زمینه بپردازیم.

ریسه شلنگی چیست و چه کاربردی دارد؟

ریسه‌ شلنگی یکی از انواع ریسه‌های نوری است که ساختار انعطاف پذیر با روکش پلاستیکی و شفاف دارد؛ ویژگی منعطف پذیری آن باعث می‌شود در قسمت‌های منحنی و هندسی به خوبی شکل بگیرد. این ریسه‌ها به وسیله چیپ‌های LED یا SMD که در امتداد ریسه قرار دارند نور خطی منتشر می‌کند. همچنین در رنگ‌ها و تراکم‌های متنوع تولید شده و مدل‌های باکیفیت آن دارای طول عمر بالا و مقاوم در برابر آب و گرد و غبار (IP65) هستند که برای نصب در محیط‌های بیرونی مناسب است.

نمونه ای از نورپردازی نمای ساختمان با ریسه شلنگی

ریسه شلنگی با ویژگی‌های منحصر به فرد خود، انتخاب همیشگی طراحان برای نورپردازی قسمت‌های مختلف خارجی و داخلی ساختمان است. ریسه شلنگی در نمای ساختمان مدرن، خطوطی نورانی از خود منتشر کرده و جلوه سازه را چندین برابر می‌کند؛ همچنین نصب ریسه شلنگی در سقف، زیر کابینت‌ها و … استفاده زیادی دارد و در واحدهای تجاری باعث جلب توجه مشتریان شده و دیزاین خاصی را در این مکان رقم می‌زند.

ویژگی ریسه شلنگی مناسب برای نمای ساختمان

مهم‌ترین ویژگی ریسه شلنگی مناسب، کیفیت آن است. ریسه باکیفیت دارای طول عمر بالا، شدت روشنایی مناسب با مصرف کم برق، خاصیت ضد اشعه UV و قابلیت اتصال به دیمر برای تغییر شدت نور است. از آنجایی که در نورپردازی مخفی نمای ساختمان‌های مرتفع از ریسه شلنگی استفاده می‌شود، نکته مهم دیگر مقاومت کششی بالای ریسه‌ها است که به مرور زمان دچار قطعی و بریدگی نشود.

نورپردازی نمای مدرن با ریسه شلنگی

شما با شناخت برندهای خوب در زمینه نورپردازی، محصولی با ویژگی‌های منحصر به فرد و با اطمینان کامل از کیفیت آن خریداری می‌کنید. در مقاله بهترین مارک ریسه شلنگی به معرفی بهترین برندهای ریسه‌های موجود در بازار می‌پردازیم.

نحوه نصب ریسه شلنگی در نمای ساختمان

اولین قدم برای نصب ریسه شلنگی، اندازه گیری مکان نصب ریسه و تهیه‌ی متراژ مورد نیاز ریسه شلنگی است. همچنین برای اجرای نورپردازی بی‌نقص، رعایت مراحل نصب و نکات ایمنی زیر توصیه می‌شود:

محل نصب ریسه شلنگی

برای اجرای نورپردازی در نمای ساختمان، ابتدا محل نصب ریسه شلنگی را مشخص کنید. از آنجایی که از ریسه شلنگی برای نورپردازی مخفی در قوس و انحناهای ساختمان استفاده می‌شود، پس دقت کنید که مکان انتخاب شده ویژگی‌های لازم را دارد. همچنین به محل برق نمای ساختمان برای روشنایی ریسه شلنگی توجه کنید. ریسه شلنگی علاوه بر جلوه نوری زیبا، گرمای زیادی از خود تولید می‌کند پس توجه کنید که پس از نصب، ریسه‌ها باهم در تماس نباشند تا از آسیب دیدگی بدنه و روکش ریسه جلوگیری شود.

طریقه نصب ریسه شلنگی

برای نصب ریسه شلنگی روی دیوار ساختمان، شما به یکسوکننده و بست نگهدارنده ریسه نیاز دارید. ساختار یکسوکننده به شکلی است که یک سمت آن دو شاخ و سمت دیگر سوکت قرار دارد و برای آب بندی محل اتصال یکسوکننده و ریسه می‌توانیم از یک IP باکس برای حفاظت از شرایط محیطی و آب و هوایی استفاده کنیم. پس از اتصال ریسه به سوکت، اکنون نوبت نصب بدنه ریسه شلنگی به نمای ساختمان است. برای این کار باید از بست نگهدارنده ریسه استفاده شود. از این طریق شما فضایی در اختیار دارید که به راحتی ریسه را در آن جا نصب کنید.

یکسوکننده ریسه برای نصب

نکات مهم نصب ریسه شلنگی

با رعایت نکات ایمنی و مهم زیر، زیبایی نورپردازی ساختمان خود را چندین برابر کنید.

  • به محل نصب ریسه توجه کنید: منبع روشنایی در محلی قرار نگیرد که نور به داخل ساختمان تابیده شود و آلودگی نوری را برای ساکنین به وجود آورد.
  • توجه به محل برش ریسه: در هنگام برش ریسه دقت کنید که دو شاخ در پریز برق نباشد. به محل برش ریسه دقت کنید که فقط از روی قسمت مشخص شده برش داده شود.
  • در هنگام تست روشنایی که ریسه به شکل رول شده است، مدت زیادی آن را روشن نگه نداریم تا گرمای ریسه باعث از بین رفتن روکش پلاستیکی شود.
  • بررسی محل اتصالات ریسه شلنگی: پس از انجام مراحل نصب ریسه، اتصالات را بررسی کنید و اگر مشکلی در این بین وجود داشت مراحل را دوباره پیش بروید.
  • تنظیم نور ریسه: با انتخاب ریسه‌های قابل اتصال به دیمر می‌توانید میزان روشنایی ریسه را بسته به سلیقه و نیاز ساختمان کم و زیاد کنید.

بهترین مدل ریسه برای نمای ساختمان

اگر تا اینجای مقاله با ما همراه بوده‌اید، با ویژگی‌ها و نکات مهم نصب ریسه شلنگی در نمای ساختمان آشنا شدید. شرکت لوپ لایت، از بهترین برندهای تولید ریسه شلنگی و نئون فلکس در خاورمیانه می‌باشد که با ضمانت و پشتیبانی 3 ساله خیال شما را برای خرید محصول باکیفیت راحت می‌کند. همچنین ریسه‌های لوپ لایت با تکنولوژی بدون سیم تولید می‌شوند که هیچگونه قطعی در مدار ندارند. در ادامه به بررسی دو مورد از ‌آیتم‌های پرفروش لوپ لایت می‌پردازیم.

ریسه بلولاین مخصوص نمای ساختمان

ریسه بلولاین با مقاومت کششی بالا

بلولاین محصول ویژه نمای ساختمان از شرکت لوپ لایت، به شما این امکان را می‌دهد تا با انتخاب این ریسه نوردهی 1200 لومن بر متر را تجربه کرده و پرنورترین محصول این برند را خریداری کنید. وجود نوار محافظ نانو با رنگ آبی، مقاومت کششی این ریسه را به شدت بالا برده و به همین دلیل می‌تواند بدون قطعی در مدار، نیروی کششی زیادی را تحمل کند. همچنین قابلیت برش در هر 20 سانتی متر امکان نصب در هر مکانی را برای شما فراهم می‌کند.

قیمت و کیفیت ریسه Baseline زبانزد مشتریان لوپ لایت

ریسه بیس لاین با تراکم 120

ریسه‌های 220 ولت شرکت لوپ لایت با نام تجاری Baseline، جزو پرکاربردترین محصولات این شرکت می‌باشد. بیس لاین در تراکم‌های 60، 120 و 180 و تنوع گوناگون رنگ نور، طیف وسیعی از انتخاب را در اختیار شما می‌گذارد. با خرید و پرداخت قیمت مناسب برای این محصول، ریسه باکیفیت برای نورپردازی داخلی و نمای ساختمان خود تهیه می‌کنید و با خیالی آسوده به تماشای جلوه نور بی‌نظیر این ریسه بنشینید.

نظر خود را بنویسید