معرفی چراغ مگنتی (چراغ مغناطیسی)، کاربردها و مزایای آن
معرفی چراغ مگنتی (چراغ مغناطیسی)، کاربردها و مزایای آن

معرفی چراغ مگنتی (چراغ مغناطیسی)، کاربردها و مزایای آن

توسعه فناوری و بهره‌گیری از فناوری‌های نوین در روشنایی و نورپردازی امروزه به طرز چشمگیری در صنعت تولید تاثیر گذاشته و باعث ارائه محصولات جدید و کاربردی با طراحی‌های متنوع به مصرف‌کنندگان شده است. یکی از محصولات داخلی که به واسطه این تغییرات به بازار عرضه می‌شود، چراغ مگنتی (چراغ مغناطیسی) یا مولتی ترک نام دارد. این چراغ‌ها به منظور بهبود نوردهی و افزایش راحتی در سیستم‌های روشنایی طراحی شده‌اند.

معرفی سیستم مولتی ترک

نورپردازی با چراغ مگنتی (چراغ مغناطیسی) یک سیستم مدرن است که در سبک های مختلف از جمله افقی و عمودی استفاده می شود. این نورپردازی ظاهری جدید و تزئینی به فضاهای موجود می دهد و می توان از آن در سقف و دیوار استفاده کرد.

چراغ مگنتی در سیستم مولتی تِرک توسط آهنربا بر روی فیکسچر نور کار می کند. مسیر تماما با کمک هادی مسی، ورق آهن و آلومینیوم ساخته شده است. هنگامی که چراغ در نزدیکی ریل قرار دارد، به دلیل نیروی مغناطیسی که در کل مسیر وجود دارد به راحتی به آن وصل می شود و به ابزاری نیاز نیست. طراحی متعددی برای این سیستم روشنایی وجود دارد: شکل L، شکل I، شکل U و شکل مربع است.

کاربردهای مختلف چراغ مگنتی چیست؟

همانطور که از نام این چراغ های مگنتی پیداست، ساده ترین پاسخ به این سوال میتوان گفت که این چراغ ها در هر مکان و فضایی قابل اجراست. همچنین، اگر به کاربردهای خاص این محصول اشاره کنیم، باید بگوییم چراغ‌های مگنتی به عنوان یکی از ابزارهای دکوراتیو در صنایع معماری شناخته شده و در طراحی دکوراسیون‌های مختلف کاربرد گسترده‌ای دارند. در واقع، تکنولوژی منحصر به فرد چراغ‌های مگنتی به شما این امکان را می‌دهد که به راحتی سیستم‌های روشنایی محیطی را نصب و تغییر دهید. این به شما اجازه می‌دهد تا در هر زمان و به تطابق با نیازهای خود، سیستم‌های روشنایی را طراحی کنید و به آسانی آنها را جا به جا کنید. به عبارت دیگر، شما قدرت بیشتری در طراحی دکوراسیون دارید و می‌توانید حتی پس از اتمام کار، سیستم روشنایی را بر اساس سبک دکوراسیون انتخابی خود تغییر دهید.

اجزای سیستم روشنایی مغناطیسی چیست؟

ساختار کامل سیستم مولتی ترک شامل موارد زیر است که هر کدام از قطعات دارای ویژگی ها و قابلیت های خود هستند. بنابراین، اجازه دهید هر یک از اجزای آن را با جزئیات درک کنیم.

ریل آهنربایی

ریل های مغناطیسی که خود در سه نوع توکار (بدون لبه و لبه دار)، روکار و آویزی تولید می شوند. بسته به سلیقه و نوع طراحی شما هر کدام از این ریل ها را می توانید استفاده کنید. ریل ها اصولا در ابعاد یک متری و دو متری در بازار موجودند. این سیستم از تبدیل‌کننده‌های برق AC به DC برای تأمین برق مورد نیاز استفاده می‌کند. نکته مهم این است که این چراغ‌ها با ولتاژ 48 ولت طراحی شده‌اند و برای استفاده عمومی بسیار ایمن هستند. به علاوه، تماس دست با بدنه و داخل ریل منجر به خطر برق گرفتگی برای کاربر نخواهد شد.

چراغ های مگنتی

انواع چراغ مگنتی عرضه شده است از جمله آن ها می‌توان به:

  • چراغ خطی مگنتی
  • چراغ آویز مگنتی
  • چراغ اسپات مگنتی
  • چراغ نقطه ای مگنتی ساده و چراغ دات قابل تنظیم

این محصولات متنوع هستند و برای مصارف مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند. آنها می‌توانند برای نورپردازی تاکیدی، تزیینی، استفاده کاربردی و یا برجسته کردن اشیاء به کار روند.

محصولات لایت فیلد

درایور (منبع تغذیه):

برای تبدیل برق 220 ولت به ولتاژ 48 (ولتاژ ایمن) بکار می رود. برق 48 ولت DC از درایور به سرتاسر ریل منتقل می شود.

فیدرهای ورودی برق و انتقال جریان برق

لوازم جانبی بخش عمده ای از سیستم روشنایی مغناطیسی هستند و این مواردی هستند که به چراغ های مغناطیسی اجازه می دهند به راحتی کار کنند. لوازم جانبی مختلف مربوط به روشنایی مسیر مغناطیسی عبارتند از کابل های ورودی، اتصالات L شکل و…

مزیت استفاده از چراغ مگنتی

یکی از بهترین ویژگی استفاده از چراغ های مگنتی سهولت در تغییر مکان چراغ ها در ریل است. به لطف این ویژگی، هیچ ابزاری برای اتصال یا جدا کردن چراغ در آداپتور مغناطیسی مورد نیاز نیست. امکان تغییر سریع محل قرارگیری لامپ ها به شما انعطاف پذیری زیادی هم در مرحله طراحی و هم در حین استفاده می دهد. در صورت لزوم، می توانید نور را با نیازتان تطبیق دهید. اگر صندلی مورد علاقه خود را به مکان دیگری منتقل می کنید یا یک میز جدید در محدوده ریل اضافه می کنید، جابجایی یا اضافه کردن ماژول های روشنایی چند دقیقه طول می کشد.

انواع چراغ track lighting

ویژگی منحصر به فرد این سیستم ولتاژ 48 ولت ایمن در داخل ریل است. اگر با قوانین جریان های الکتریکی آشنا باشید، می دانید که ولتاژ 48 ولت هیچ خطری در مصارف عمومی نداشته و نمی تواند پیامد ناگواری به دنبال داشته باشد. پس میتوانیم ویژگی های سیستم مولتی ترک را نسبت به سایر چراغ ها چنین بیاین کنیمک

  1. دارای سیستم انعطاف پذیر (flexible and dynamic)
  2. آزادی در انتخاب منابع نوری
  3. امکان اضافه کردن منابع نوری بدون محدودیت
  4. ریل دارای ضمانت ایمنی ولتاژ پایین و بدون خطر تماس مستقیم است.
  5. منبع نور دارای می تواند جزئیات سطح فضا را به خوبی نورپردازی کند
  6. امکان اتصال به سیستم هوشمند
  7. امکان استفاده در انواع فضا داخلی و در کاربری های مختلف ( مناسب برای نورپردازی ادارات، منزل، فروشگاه و…)

چگونه یک سیستم روشنایی ریلی مغناطیسی را انتخاب کنیم؟

چراغ مگنتی یا مولتی ترک یک تکنولوژی نوآورانه است که به تازگی وارد بازار تولیدات انبوه شده است. شما می‌توانید انواع مختلفی از تولیدکنندگان نورپردازی مغناطیسی را در اینترنت پیدا کنید، که باعث می‌شود در انتخاب مناسب با مشکل مواجه شوید. به دلیل نسبتاً جدید بودن این تکنولوژی، تعداد محدودی از شرکت‌ها تاکنون به خرید و فروش چراغ مغناطیسی مشغول شده‌اند. این امر ممکن است باعث شود تا برخی از این محصولات با قیمت‌های بالا و عجیب به بازار عرضه شوند. اما اگر به تولیدکنندگان اصلی مراجعه کنید، می‌توانید محصولات با کیفیت و با قیمت مناسبی را به دست آورید. باید توجه داشت که تعداد شرکت‌های تخصصی در تولید چراغ مگنتی محدود است. شرکت‌ گروه روشنایی لایت فیلد انواع چراغ مگنتی تولید می کند و افتخار دارد که به مشتریان خود پشتیبانی و خدمات پس از فروش تا 5 سال را تضمین می‌کند.

نحوه نصب چراغ مگنتی

نحوه نصب چراغ مغناطیسینصب چراغ مولتی ترک می‌تواند به طور کلی در چند مرحله انجام شود. در زیر توضیحاتی در مورد نصب چراغ مولتی ترک روکار و توکار آورده شده است. قبل از هر چیز، باید مطمئن شوید که تمام مواد و ابزار مورد نیاز برای نصب آماده و در دسترس شماست. این شامل چراغ‌های مولتی ترک، ریل‌ها، پیچ‌ها و مهره‌ها، آداپتور، مته، پیچ گردان، و ابزارهایی برای حفره‌کردن و نصب می‌شود.

برای نصب چراغ مگنتی بصورت روکار ابتدا ریل‌ها را به سقف یا دیوار مورد نظر نصب کنید. این کار به وسیله پیچ‌ها و مهره‌ها انجام می‌شود. اطمینان حاصل کنید که ریل‌ها به صورت مستقیم و درجا نصب شده و محکم باشند. سیم‌های برق از ریل‌ها به چراغ‌ها را به دقت و به ترتیب نصب کنید. اغلب چراغ‌های مولتی ترک دارای کانکتورهای ساده‌ای برای اتصال به ریل‌ها هستند.

برای نصب چراغ بصورت توکار در ابتدا سازه کناف نصب شده و پس از آن کناف اجرا می گردد و در مرحله آخر ریل نصب شده و لبه های ریل توسط نوار درزگیر و بتونه پوشیده می شود. عرض برش کناف برابر فاصله سازه کناف می باشد. پس از نصب ریل می توانید چراغ های مگنتی ریلی را به آسانی و با یک کلیک ساده در ریل قرار دهید. قیمت چراغ مگنتی و خرید چراغ مگنتی در اریس لایتینگ

نظر خود را بنویسید