انواع چراغ آویز تزیینی اپن آشپزخانه
انواع چراغ آویز تزیینی اپن آشپزخانه

انواع چراغ آویز تزیینی اپن آشپزخانه

تیم اریس تصمیم گرفتیم که این مطلب را به معرفی انواع چراغ آویز تزیینی اپن آشپزخانه اختصاص بدهیم. نور و روشنایی دو اصلی که هیچ گاه از هیچ فضایی حذف نمی شوند و برای زندگی امری حیاتی است. شما در هر مکانی اعم از فروشگاه، خانه، محل کار و… به نورپردازی و روشنایی نیاز دارید. نور طبیعی را از پنجره های خانه می گیریم و روشنایی را با انواع چراغ، لوستر و پنلی که انتخاب می کنیم. شاید در مورد اول ما قدرت انتخاب و دخالت زیادی نداشته باشیم، اما در مورد دوم همه چیز به خود ما بستگی دارد. میزان آگاهی و اطلاعات در زمینه روشنایی و در آخر هم کمی سلیقه شخصی چاشنی کار می شود تا ما بتوانیم بهترین انتخاب را داشته باشیم. از آن جایی که نورپردازی ایده آل برای فضاهای مختلف خانه با یکدیگر متفاوت بوده و بنا بر کاربری، ابعاد و اندازه آن فضا تغییر می کند، من تصمیم گرفتم که این مطلب را به معرفی انواع مدل آویز تزیینی اپن آشپزخانه اختصاص بدهم.

در آشپزخانه، جزیره و یا اُپن از بخش های مهم محسوب می شود. در رابطه با چراغ آویز اُپن می توان گفت که نور تزیینی تولید و در برخی مواقع تکمیل کننده ی نور در کنار منابع نور اصلی به شمار می روند. آویز ها هم به صورت تکی و هم به صورت دوتا و سه تایی نصب می شوند که شما ارتفاع مورد نیاز را باید با ارتفاع اپن و سقف آشپزخانه هماهنگ نمایید. اما چون این چراغ ها بیش تر جنبه تزیینی دارند معمولا نسبت به چراغ آویز ها و لوستر در سایر فضا های خانه در ارتفاع پایین تری قرار می گیرند.

انواع چراغ آویز تزیینی اپن آشپزخانه

چراغ آویز خطی

همان طور که از نام این آویز ها مشخص است، طرحی به صورت طولی و خطی دارند. این دسته نیز تقریبا با اکثر سبک ها ست می شوند و شما می توانند با توجه به ابعاد اپن، پهن یا باریک بودنشان را انتخاب نمایید. چراغ های طولی به دلیل کشیده بودند می توانند فضای بیش تری را نسبت به دو مدل قبلی روشن نمایند.

چراغ آویز چوبی

استفاده از چوب در طراحی این محصولات مزیتی بزرگ محسوب می شود. در این محصولات از چوب استفاده شده که علاوه بر زیبایی و شکیل بودن، باعث وزن بسیار پایین این محصول در مقایسه با آویز های کریستالی می شود. مزایای دیگر این آویز های چوبی به سایر انواع لوستر ها، آسانی نظافت آن و وزن پایین است.

به طور مثال شما در انتخاب لوستر منزلتان قطعا نوع مبلمان، رنگ کف منزل و یا رنگ دیوار ها را در نظر می گیرید تا محیطی جذاب تر را فراهم آورید. حال از آنجایی که در هر خانه ای المان های چوبی همانند مبلمان و میز و غیره وجود دارد، هماهنگ کردن این عناصر با روشنایی های منزل می تواند در زیبایی دکور شما تاثیر بالایی داشته باشد. انواع لوستر و آویز چوبی را شما می توانید در پذیرایی ها و آشپزخانه ها و … مورد استفاده قرار دهید.

چراغ آویز فلزی

چراغ های آلومینیومی که اکثرا به روش دایکاست تولید شده اند، بهترین نوع این چراغ ها هستند. تنوع مدل و رنگ این محصولات بالاست. شما اگر به نورپردازی مدرن و سبک خانه مدرن را میپسندید، آویز های فلزی گزینه مناسبی است. توجه کنید که این محصولات مقاومت بسیار زیادی در برابر شرایط مختلف جوی دارند و شما می توانید علاوه بر محیط های سرپو شیده در فضای باز نیز از این چراغ ها استفاده کنید.

چراغ آویز کارتنی

یکی از محصولات منحصر به فردی که در وب سایت اریس لایتینگ موجود است، آویز کارتنی است. جنس این آویز ها از کارتن کرفت پنج لایه است. بسیار مقاوم و شیک مناسب نورپردازی اپن آشپزخانه، بالای میز ناهار خوری، لوستر اتاق خواب و.. است.

چراغ آویز شیشه ای

این نوع، یک سبک کلاسیک و مورد علاقه در بین طراحان داخلی خانه است. آویز های شیشه ای معمولی دارای یک سایه شیشه ای در اشکال مختلف هستند که می تواند شفاف یا با طرح های موجدار یا ضربدری تزئین شده باشد. آویزهای سقفی شیشه ای سنتی با دست یا دهان دمیده می شوند، در حالی که تولید مدرن شامل ساخت آویز های قالبی ماشینی است.

نکات جهت نصب چراغ آویز

برای انتخاب یک آویز های سقفی مناسب برای محیطتتان شما می توانید با توجه به نکات ساده ای که در زیر برایتان ذکر می شود، خریدی بهتر و مطمئن تری را انجام دهید:

  • اندازه و حجم لوستر و مطابقت آن با محیط
  • رنگ دیوارها و سایر المان های اصلی
  • مدل آباژورها و دیوارکوب های موجود
  • مساحت مکانی که قرار است لوستر در آن نصب شود
  • ارتفاع سقف و بلندی و کوتاهی آن که در صورت داشتن سقفی بلند از لوستر آویزدار و در صورت داشتن سقفی کوتاه از لوستر سقفی استفاده نمایید
  • مدرن و یا سنتی بودن چیدمانتان

انتخاب آویز یا لوستر بسیار به نورپردازی کلی آشپزخانه شما بستگی دارد. در طراحی ها امروزی معمولا برای نورپردازی اصلی از نورهای مخفی استفاده می شود که آشپزخانه نیز مستثنی نیست، اما به طور کلی مدل چراغ آویز اشپزخانه باید نسبت به آویز اپن بزرگ تر و کاربردی تر باشد. بهتر است برای زیبایی بیش تر سعی کنید طرح و مدل انتخابی با سبک دکوراسیون آشپزخانه تان هماهنگی بیش تری داشته باشد.

نظر خود را بنویسید