نحوه نصب انواع چراغ پنلی توکار
نحوه نصب انواع چراغ پنلی توکار

نحوه نصب انواع چراغ پنلی توکار

نحوه نصب انواع چراغ پنلی توکار – نام دیگر چراغ سقفی، پنل سقفی می باشد، همانطور که از نام آن پیداست درون کار نصب می شوند. چراغ پنلی توکار در انواع گوناگون مانند وات، اندازه، میزان روشنایی و کاربرد و… ساخته می شوند که با توجه به نیاز مصرف کننده استفاده میشود.

انواع روش‌های نصب

سه راه اصلی به منظور نصب پنل‌ها وجود دارد. هر روش یا ترکیبی از روش‌ها، متناسب با نیاز شما به منظور روشنایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در ادامه به روش‌های نصب پنل‌ها اشاره شده است.

  • روکار
  • معلق
  • توکار

کاربرد چراغ های توکار

مهم ترین علت استفاده از پنل توکار زیبایی آنهاست به دلیل آنکه بخشی از چراغ درون کار می باشد و فضای بیرونی را اشغال نمیکند.
در نتیجه نصب و تعویض چراغ هم آسان صورت میگیرد.

نحوه نصب انواع چراغ پنلی توکار

1-سقفهای رابیتس:

این سقف نوعی از سقفهای کاذب می باشد که توسط نبشی میلگرد و رابیتس و … ساخته می شود. پس از اتمام بر روی آن گچ کشیده می شود. برای نصب باید قبل از بستن رابیس و گچ کاری لوله کشی برق چراغ ها را انجام داده و برای چراغ ها غلاف نصب کرده باشیم.

غلاف چیست؟

فریمی فلزی است که بر اساس اندازه سقفی که قرار است پس از پایان گچ کاری آن را نصب کنیم بر روی سقف رابیتش جای گذاری می شود.

2-سقفهای کناف:

 سقفهای کنف بسیار سبکتر از رابیتس می باشند و جنس این سقف از تایل گچی می باشد. این سقفها توسط سازه فلزی نصب می شوند. برای نصب این چراغها باید قبل از اتمام کار نصابان کناف لوله های روشنایی و برق پیش بینی شوند زیرا پس از پایان کار ما دسترسی به بالای سقف نداریم. نصب چراغ بر روی اینگونه سقفها بدین گونه می باشد که ما توسط گرد بر اندازه چراغ را بر روی سقف توسط متر تراز لیزری در می آوریم.

نکته: در یک صورت پس از پایان کار به بالای سقف کناف دسترسی داریم که نوع سقف از نوع 60*60 باشد.

3-سقف های آجری:

برای این نوع سقف لوله و سیم  از بالای سقف عبور داده می شود. بر ای نصب چراغ بر اساس اندازه و ابعاد چراغ لوله pvc  قرار داده می شود.

4-سقف های فلزی (کامپیوزیت  و فلزی ):

این نوع سقفها بدیل اینکه بسیار مستحکم می باشند باید توسط ابزار مناسب (گرد بر ،فرز،دستگاه برش ) برش کاری شوند.

5-سقف mdf:

نحوه نصب انواع چراغ پنلی توکار در سقف ام دی اف توسط گرد بر و دستگاه برش ام دی اف برش کاری انجام می شوند.

6-سقهای موزاییکی یا سرامیکی:

باید به نصاب این سقف ها مکان نصب توضیح داده شود تا در زمان نصب برشکاری توسط نصاب سقف انجام شود. 

نظر خود را بنویسید