بررسی انواع ریسه های لوپ لایت با تکنولوژی بدون سیم
مشخصات کامل ریسه های لوپ لایت با تکنولوژی بدون سیم

بررسی انواع ریسه های لوپ لایت با تکنولوژی بدون سیم

ریسه بدون سیم (حذف شدن سیم) چیست

در ریسه های قدیمی جریان برق توسط دولایه سیم بسیار نازک و آلومینیومی یا با درصد مس بسیار پایین انتقال داده میشد که باعث بوجود امدن قعطی در مدار میشد. ریسه های شرکت لوپ لایت سیم از مدار حذف شده و به جای آن دارای یک مدار ۵ لایه است که از دو لایه مس با خلوص ۹۵ درصد تشکیل شده است و با عرض ۱۰ و ۱۳ میلی متر می باشد این ویژگی باعث می شود قطعی در مدار بوجود نیاید و جریان برق در مدار بهتر و پرنور تر گردش داشته باشد.

انواع ریسه های بدون سیم لوپ لایت

این ریسه ها 220 ولت است و در تراکم های 180 ، تراکم 120 و تراکم 60 تولید می شود. در ریسه تراکم 180 در هر متر 12 وات و 1100 لومن نور ایجاد می کند. و رنگبندی آن شامل آفتابی، مهتابی، نچرال، آفتابی روشن و انبه ای است.
ریسه تراکم 120 در هر متر 9 وات و 800 لومن نور ایجاد میکند و علاوه بر 5 رنگی که در مشخصات ریسه تراکم 180 گفته شد در رنگ های سبز، آبی، بنفش و قرمز نیز تولید می شود.
ریسه تراکم 60 در هر متر 7 وات و 600 لومن نور ایجاد میکند و دارای 5 رنگبندی اصلی گفته شده است. این ریسه ها قابل برش در هر متر هستند ، ضد یووی و قابل اتصال با دیمر از دیگر ویژگی های این نوع ریسه هاست.

ریسه های لوپ لایت با تکنولوژی بدون سیم
ریسه های لوپ لایت با تکنولوژی بدون سیم

ریسه BlueLine ریسه ایست که با 120 عدد اس ام دی در هر متر 1200 لومن نور ایجاد میکند و به آن ریسه super high lumen میگوییم. این ریسه قابل برش در هر 20 سانت هم هست و در ساخت مدار آن یک لایه نوار نانو هم در آن استفاده شده است. ریسه برای نورپردازی نما ساختمان های بلند نیز بسیار مناسب است زیرا علاوه بر ویژگی هایی که برای ریسه های قبل گفته شد قابلیت تحمل وزن را دارد، که این عالیست!!!

توان این ریسه 12 وات و روشنایی آن 1280 لومن است و قابل برش در هر 5 سانتی متر هستند.

ریسه نواری در دو تراکم 120 و 60 تولید می شود که در تراکم 120 با توان 8 وات 800 لومن نور و قابل برش در هر 2.5 سانتی متر است و در تراکم 60 با توان 6 وات 500 لومن روشنایی تولید میکند و قابل برش در هر 5 سانتی متر می باشد.

  • نئون فلکسی با تراشه 2835 تراکم 120 لوپ لایت

  • ریسه RGB با تراشه 5050 تراکم 60

توان این ریسه 8 و روشنایی آن 800 لومن می باشد و قابل برش در هر متر هستند.

قابلیت ضد یووی (UV) ریسه لوپ لایت چیست ؟

ریسه ها بطورکلی بعد از مدتی کار کردن مخصوصا در فضای بیرون و زیر نور خورشید خشک و شکننده می شوند و رنگشان تغییر میکند و این تغییر رنگ باعث میشود که نور ریسه کم شود و کیفیت نور اول را نداشته باشد و دلیل اصلی این اتفاقات اشعه یووی می باشد که از نور خورشید می تابد.
تمامی ریسه های لوپ لایت با استفاده از بهترین مواد اولیه و ضد یووی ساخته می شود. خاصیت ضد یووی باعث شده که اصلا رنگ ریسه تغییری نداشته باشد و همینطور در ظاهر ریسه هم تغییری ایجاد نشود.

چیپ ریسه شرکت لوپ لایت

چیپ ریسه های بدون سیم شرکت لوپ لایت سایز ۲۸*۳۵ برند سنآن امریکا است (گرید۱) که یکی از بهترین وبه روز ترین شرکت های سازنده چیپ های ال ای دی می باشد. این چیپ ها که از اخرین تکنولوژی روز دنیا بهره مند هستند قابلیت نور دهی بسیار بالا و مصرف بسیار پایینی دارند. برای مثال در ریسه تراکم ۱۲۰ لوپ لایت به ازای هر یک متر ریسه ۹ وات مصرف دارند ولی ۸۰۰ لومن خروجی نور دارند که این میزان نور با توجه به این وات پایین بسیار قابل توجه است. این چیپ ها علاوه بر این که سایز بسیار کوچکی دارند حرارت بسیار کمی هم تولید می کنند که این هم از دیگر مزایای چیپ های استفاده شده در ریسه لوپ لایت می باشد.

ریسه های لوپ لایت با تکنولوژی بدون سیم

ویژگی ریسه لوپ لایت

  1. حذف شدن سیم از مدار این ریسه
  2. به کار بردن مس ۹۵ درصد به جای سیم های آلومینیوم
  3. داشتن مدار بسیار قوی که امکان قعطی کلا از بین رفته است.
  4. استفاده از کانکتورهای(سوکت) قفل دار به جای کانکتور های سوزنی که باعث بالا رفتن ایمنی می شود.
  5. دارای گواهی نامه IP65 می باشد که میتوان این ریسه را علاوه بر فضاهای داخلی در فضا های خارجی هم استفاده کرد.
  6. دارای گارانتی ۲ ساله بدون قید و شرط
  7. رنگ بندی کامل که طیف نور آن ها در بند بعد توضیح داده میشود.
  8. اولین تولید کننده ریسه شلنگی در ایران
  9. تنها ریسه هایی که قابلیت کم و زیاد شدن نور را دارد (DIMABALE)
  10. دارای قابلیت ضد یووی
  11. انعطاف پذیری این نوع چراغ ها ( که می توانند تا حدود 90 درجه  نیز خم شوند) به آن معناست که این امکان را دارند که حتی در فضاهایی که غیر ممکن به نظر می رسند نیز نصب گردند.
  12. این نوع چراغ ها مصرف کننده های قدرتمند انرژی به حساب می آیند. آنها در هر وات، نور بیشتری از سایر چراغ ها، تولید کرده و  برق مصرفی کمتری نیز نسبت به آنها دارند.

طیف نور ریسه های بدون سیم شرکت لوپ لایت

طیف نور ریسه های شلنگی لوپ لایت شامل ۹ رنگ میباشند که شامل رنگ های افتابی (3000 کلوین)، افتابی روشن (3500 کلوین)، نچرال (4000 کلوین)، انبه ای (2000 کلوین) و مهتابی (6000 کلوین) بنفش.ابی.قرمز و سبز می باشند.
لازم به ذکر است که کلوین واحد اندازه گیری دمای رنگ نور می باشد.

موارد استفاده ریسه های لوپ لایت با تکنولوژی بدون سیم

عمده مصرف ریسه های شلنگی در نمای ساختمان و نور مخفی ها هستند واز دیگر موارد استفاده این ریسه ها میتوان به موارد زیر اشاره کرد :

  •  زیر پله ها
  • زیر کابینت
  • داخل کمد ها و اتاق های پرو
  • آینه دکوراسیون حمام و سرویس ها بهداشتی
  • بر روی نرده پله ها
  • در لایت باکس ها
  • نمای ساختمان و ویترین مغازه ها

نظرات (2)

حیدری

تا قبل اینکه این مطلب رو بخونم تفاوت های این ریسه رو با بقیه ریسه ها نمیدونستم
واقعا ریسه شلنگی های قدیم معلوم نبود چجور ساخته میشه و چه کیفیتی داره
این ریسه ها واقعا تکه و تکنولوژی جدیدی داره
ان شاالله که پیشرفت روز افزون داشته باشید

نظر خود را بنویسید