نحوه اتصال ریسه ال ای دی نواری
نحوه اتصال ریسه نواری

نحوه اتصال ریسه ال ای دی نواری

نحوه اتصال ریسه ال ای دی نواری

برای اتصال ریسه می توانید از اتصال آسان استفاده کنید، یا می توانید سیم ها را به نوار لحیم کنید ، که جریان بیشتری را حمل می کند و اتصال پایدارتری ایجاد می کند. هر روشی را که انتخاب کنید، مطمئن شوید که نوار خود را در امتداد نقاط تعیین شده برش بریده اید تا چراغ های شما کار کنند. با استفاده از اتصالات نواری یا ابزار لحیم کاری، اتصال ریسه نواری و یا ریسه 220 ولت خود را برقرار کرده اید.
ما در این مقاله اتصال ریسه نواری با استفاده از لحیم کاری را به شما آموزش می دهیم.

نحوه اتصال ریسه نواری
نحوه اتصال ریسه نواری

فضای خود را اندازه بگیرید تا ببینید به چه میزان نور نیاز است. با استفاده از یک متر، فضای روشن مورد نظر خود را اندازه بگیرید و اندازه گیری ها را یادداشت کنید تا آنها را فراموش نکنید. به عنوان مثال: اگر نوار نوری را در امتداد محیط اتاقی قرار دهید که دارای 4 دیوار به عرض 12 فوت (3.7 متر) است، به ریسه ای نیاز دارید که طول آن حداقل 48 فوت (15 متر) باشد.

ریسه را در جایی که می خواهید برش دهید علامت گذاری کنید. با مراجعه به اندازه گیری هایی که از فضای خود انجام داده اید، اکنون ریسه را اندازه بگیرید تا دریابید که در کجا باید آن را برش دهید. برش نوار در ناحیه اشتباه منجر به کار نکردن چراغ های LED شما می شود. نوار چراغ LED شما دارای علامت هایی در امتداد نوار است که به شما نشان می دهد در کجا مجاز به برش هستید. اغلب با نقاط نارنجی یا قهوه ای یا حتی یک تصویر کوچک از قیچی مشخص می شوند. اگر اندازه گیری مورد نظر شما کاملاً با نقاط برش مشخص مطابقت ندارد، برای اطمینان از عملکرد چراغ هایتان، باید در امتداد خطوط تعیین شده برش بزنید.

پس از یافتن مکانی که می خواهید برش دهید، از قیچی تیز استفاده کنید تا در امتداد خط برش تعیین شده روی نوار، با دقت برش دهید. اگر چراغهایتان از هم فاصله داشته باشند، ممکن است از برش سیم نیز استفاده کنید، مواظب باشید که به چراغ آسیب نرسد.

نحوه اتصال ریسه نواری
نحوه اتصال ریسه ال ای دی نواری

نوار را به داخل کانکتور بکشید. مهم نیست که کدام نوع اتصال دهنده را انتخاب کنید، پس از برش صحیح ریسه، همچنان ریسه را به انتهای باز اتصال می دهید. نوار را به آرامی به داخل بلغزانید تا از آسیب رسیدن به ریسه یا اتصال دهنده جلوگیری شود.

نحوه اتصال ریسه نواری
نحوه اتصال ریسه نواری

سیم ها را با رنگ صحیح روی نوار تراز کنید. نقاطی که در دو طرف خط برش قرار دارند نقاطی هستند که برای تراز کردن سیم ها استفاده می کنید. نوار باید حروفی داشته باشد که به شما بگویید کدام سیم رنگی به کجا می رود ، تراز کردن صحیح آنها را آسان می کند. به عنوان مثال: اگر رابط شما 4 سیم آبی، قرمز، سبز و سیاه داشته باشد آن ها را با نقاط اتصال با برچسب B ، R ، G و 12V تراز می کنید. اگر فقط دو سیم دارید که به نوار شما متصل می شوند، احتمالاً نوار دارای علامت + و – در هر طرف است.

بسته به نوع خاصی که استفاده می کنید اتصال را ببندید. یک رابط تاشو با فشار دادن روی فلپ تا زمانی که قفل شود بسته می شود. اتصال دهنده ها اغلب دارای یک دکمه خاکستری یا سیاه در هر طرف است که شما آن را فشار می دهید تا نوار در جای خود قفل شود.

نحوه اتصال ریسه نواری
نحوه اتصال ریسه نواری
نحوه اتصال ریسه نواری
نحوه اتصال ریسه نواری

سیم ها را با افزودن لحیم کاری به انتهای آنها آماده کنید. به این عمل سیم کشی از قبل می گویند. از هویه لحیم کاری استفاده کنید. این کار کمک می کند تا سیم ها به نوار متصل شوند.

نحوه اتصال ریسه ال ای دی
نحوه اتصال ریسه نواری

لحیم کاری را به هر یک از نقاط تماس روی نوار ریسه اضافه کنید. نقاط تماس، درست در کنار خط برش، نقاطی هستند که سیم را به آن متصل می کنید. یک نقطه کوچک لحیم به هر یک از نقاط تماس اضافه کنید تا نقاط سیم را آماده کنید. با آماده شدن سیم ها و نقاط تماس، هر سیم را روی نقطه تماس مربوطه قرار دهید. از هویه لحیم کاری برای اتصال سیم ها به نوار استفاده کنید، به آرامی و با دقت کار کنید تا مطمئن شوید که هر سیم به درستی به نقطه تماس درست متصل شده است.

نحوه اتصال ریسه نواری
نحوه اتصال ریسه ال ای دی

سیم ها را به سمت بالا بچرخانید تا رنگ ها مطابق با برچسب های موجود در نوار نور مطابقت داشته باشند. برای اتصال ایمن سیم ها به نوار فقط به یک نقطه لحیم نیاز است. از گرم کردن زیاد سیم ها خودداری کنید، در غیر این صورت چراغ های LED را خراب می کنید. با اتصال سیم های شما به نوار نور، چراغ های شما آماده روشن شدن هستند.

نحوه اتصال ریسه نواری
نحوه اتصال ریسه ال ای دی

نظرات (20)

امیر حسین

باید به آداپتور نصب بشه یا برق مستقیم هم میشه؟

مهرداد

سلام عذر می خوام من تازه گرفتم و بعد کمی استفاده بعضی نورهای تک رنگی دورنگی شدن و موقع ای که دکمه خاموشو میزنم نور ابی تاریک از خودش میده مشکل از کجاست ممنون که کمک میکنید

علی امینی

سلام برای صد متر ریسه نواری تک رنگ نورپردازی کناف آیا باید چند آداپتور تهیه کرد کلا محاسبه آداپتور و سوکت چطور انجام میشود؟

    سلاموقت بخیر
    در ریسه های 220 ولت بسته به تعداد جاهایی که برش می دهید به سوکت نیاز دارید
    ریسه های 12 ولت هم به سوکت نیاز ندارند با لحیم انجام میشود.

رضا

سلام‌خسته‌نباشید
من چند متر ریسه چند رنگ نصب کردم الان میخوام به طول اون چند متر دیگه اضافه کنم چجور باید به هم وصلشون کنم که به مشکل نخوره؟

تنیات

شمالاید بادست نصب کنید تا به مشکل نخوره

مهدی

سلام مثلا اگه ۲۰ متر ریسه رو بخایم چند متر چند متر به جاهای مختلف بزنیم باید چیکار کنیم میشه آیا لطفا جواب بدید و برای ریسه RGB چی ؟

الیار

سلام و عرض ادب
من یک سوال داشتم : آیا میشه که از یک نوع آداپتور و ریموت برای هر چراغ RGB استفاده کرد ؟

    سلام وقت بخیر
    اگر ریسه ها را به هم وصل کنید می تونید از یک آداپتور و ریموت استفاده کنید در غیر این صورت خیر.

ماهان

سیم لحیم ندارم چیکار کنم
اون راه اولم نمیتونم

    سلام وقت بخیر
    شرکت لوپ لایت جدیدا کانکتوری تولید کرده است که بدون نیاز به لحیم، ریسه های نواری را اتصال بدهید.
    به زودی محصولات در داخل سایت به فروش می رسند.

حمید

سلام،مرسی از توضیحات مبسوطی که ارائه فرمودید.باتشکر.خدانگهدار

    سلام وقت بخیر خدمت شما کاربر گرامی

    خوشحالیم که مطلب براتون مفید بوده

    با تشکر از شما

علیرضا

سلام وقت بخیر من خریدم میترسم به سوکت وصل کنم به پریز بزنم میگن اگه سیم ها به هم بخوره میترکه حالا چیکار کنیم اتصال نده سیم ها به هم نخوره

    سلام وقت بخیر خدمت شما

    اگر در این زمینه مهارت ندارید حتما از برق کار کمک بگیرید، که مشکلی پیش نیایید و همچنین ریسه نسوزد

مهندس

درود دوست من
سوال بسیار مهمی دارم ک اگر سریع پاسخ بدید و راهنمایی بفرمایید ممنون میشم .
اول اینکه آیا امکان اتصال چند تکه ریسه شلگنی با فاصله های ۲ متر از همدیگه هستند رو بوسیله رابط و سیم افشان بصورت موازی متصل کرد و فقط یک اداپتور در ابتدا خط نصب کرد ک برای همگی اون ۳ تکه ریسه لحاظ بشه؟؟
و لطفا بهترین روش چسباندن ریسه های شلنگی در نمای خارج ساختمان و روی سنگ نما چگونه هست و چه چسبی پیشنهاد میکنید …
سپاس

    سلام وقت بخیر
    باید دو نکته را توجه داشته باشید اول اینکه که از انتهای یک خط به ابتدای خط بعدی درست و دقیق حلیم بشود یا از رابط های بین استفاده کنید. دوم اینکه تکه های ریسه نباید زیاد باشد

    چسباندن ریسه هم با چسب سیلیکون یا چسب آکواریوم انجام می شود.

مازیار

سلام
ریسه های نواری لاین نوری رو میشه یا کانکتور بهم وصل کرد؟
اصلأ کانکتوری براش وجود داره؟
لحیم کردنش خیلی سخته

    سلام وقت بخیر، کانکتور مخصوص ریسه بدون روکش 8 میل و 10 میل موجود هست.

نظر خود را بنویسید