فروش لامپ‌های بی‌کیفیت پاکستانی با نشان استاندارد!
لامپ‌های بی‌کیفیت پاکستانی

فروش لامپ‌های بی‌کیفیت پاکستانی با نشان استاندارد!

فروش لامپ‌های بی‌کیفیت پاکستانی با نشان استاندارد!
رییس اتحادیه تولید‌کنندگان و فروشندگان لوازم الکتریک هشدار داد اتحادیه تولید‌کنندگان و فروشندگان لوازم الکتریک از فروش لامپ‌های کم‌مصرف و چراغ‌های سقفی فاقد استاندارد و کیفیت لازم از کشور پاکستان انتقاد کرد و خواستار رسیدگی سازمان استاندارد در این زمینه شد.
حسین درودیان در گفت‌وگو با ایسنا، تاکید کرد: لامپ‌های کم‌مصرف و چراغ‌های سقفی که از کشور پاکستان وارد می شود کیفیت و استاندارد لازم را نداشته ولی به دلیل قیمت پایین، مردم تمایل به خرید این نوع اجناس دارند.
وی با بیان این‌که در این حوزه پاکستان بازار ما را قرق کرده است، افزود: بعد از بررسی و پیگیری‌های لازم متوجه شدیم که آنها حتی آرم و استاندارد لازم را دارند و دارای برگ سبز نیز هستند؛ بنابراین به صورت قانونی وارد شده‌اند ولی سوال اینجاست که در صورت داشتن آرم استاندارد، چرا کیفیت لازم را ندارند؟
درودیان ادامه داد: باید از مراکز مربوطه و از جمله سازمان استاندارد در این زمینه سوال شود که چرا این کالاها علیرغم داشتن تاییدیه استاندارد فاقد کیفیت هستند؛ البته ما از اداره استاندارد، ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و مراکز مربوطه نیز پیگیری های لازم را انجام دادیم ولی همچنان شاهد ورود این کالاهای بی‌کیفیت به کشور هستیم.
رییس اتحادیه تولید‌کنندگان و فروشندگان لوازم الکتریک درعین حال تاکید کرد: این درحالی است که واردکنندگانی که ما بر عملکرد آن ها نظارت می‌کنیم و اجناس با کیفیت از کشورهایی مثل چین وارد می‌کنند توان رقابت با آنها را ندارند، چون مردم همیشه به قیمت کالا نگاه می‌کنند.
وی ادامه داد: لامپ‌هایی که از کشور چین وارد می‌شود، دارای کیفیت بهتری نسبت به پاکستانی ها هستند که البته این موضوع شامل کالاهایی نمی‌شود که از کشور چین و توسط افراد سودجو و منفعت‌طلب به کشور وارد می‌شود.
درودیان همچنین با بیان این‌که کشورهایی مثل فرانسه، آلمان یا کره در رابطه با تولیدات الکتریکی رتبه خوبی دارند، گفت: بارها تاکید شده که این کالاها باید از بازار جمع‌آوری شوند، ولی مراکز مربوطه در این زمینه اقدامی انجام نمی‌دهند.

نظر خود را بنویسید