طراحی روشنایی با نرم افزار DIALUX
طراحی روشنایی با نرم افزار DIALUX

طراحی روشنایی با نرم افزار DIALUX

طراحی روشنایی با نرم افزار DIALUX بهترین نرم افزار جهت نورپردازی های داخلی و خارجی ساختمان است که یکی از احتیاجات رشته برق می باشد. زیرا بر اساس آن غیر از نورپردازی، تعداد لامپ ها و وات مورد نیاز را به راحتی می توان محاسبه کرد. همچنین با این روش می توان به مشتری قبل از اتمام طرح نور پردازی محیط را نشان داد. در حال حاضر هیچ نرم افزاری مانند DIALUX در زمینه نور پردازی قدرتمند نیست.

مزایا استفاده از نرم افزار Dialux

نرم افزار دیالوکس با امکانات گسترده‌ای ارائه شده است که به کاربران این امکان را می‌دهد تا به طراحی دقیق اتاق و محوطه خود بپردازند. این ابزار قابلیت وارد کردن جزئیات مختلفی از جمله رنگ دیوارها، جنس دیوارها، ارتفاع سقف، نوع مصالح کف و نوع لامپ را به پروژه افزوده و امکان محاسبات دقیق را در خصوص این عناصر فراهم می‌سازد.

نرم افزار دیالوکس قابلیت ایجاد گزارشات و خروجی‌های دو بعدی و سه بعدی از پروژه را نیز داراست. این گزارشات شامل اطلاعاتی مانند میزان نور محیط (لوکس)، چیدمان لامپ‌ها، توان مصرفی چراغ‌ها و سایر جزئیات مرتبط با پروژه می‌شود. این قابلیت به کاربران این امکان را می‌دهد تا به وضوح و به صورت جامع نتایج و اطلاعات مربوط به پروژه خود را مشاهده و ارزیابی کنند.

DIALux evo نرم افزار قدرتمند برای طراحی نورپردازی

نسخه جدید نرم افزار دیالوکس که تفاوت هایی با نسخه قبلی دارد، Dialux evo است. با DIALux evo میزان روشنایی را برای مناطق داخلی و خارجی برنامه ریزی، محاسبه و تجسم می کنید. از کل ساختمان ها و اتاق های فردی گرفته تا پارکینگ ها یا روشنایی خیابان ها و روشنایی اضطراری. کاربردهای این نرم افزار را میتوان موارد زیر دانست:

  • نورپردازی داخلی: با DIALux evo می توانید نورپردازی برای ساختمان های چند طبقه یا اتاق های جداگانه طراحی کنید.
  • روشنایی اضطراری: برای ایمنی بیشتر در ساختمان، نور را برای مسیرهای فرار برنامه ریزی و محاسبه کنید.
  • روشنایی بیرون ساختمان: طراحی نور برای مناطق بیرونی مانند فضاهای سبز، مسیرها، پارکینگ ها و جاده ها.
  • نور روز: نور مصنوعی را با در نظر گرفتن نور روز برنامه ریزی کنید. ترکیب مختلف نور را ایجاد کنید و فضایی منحصر به فرد ایجاد کنید.
  • روشنایی جاده: با DIALux می توانید روشنایی جاده را مطابق با آخرین استانداردها برنامه ریزی کنید.

نرم افزار تری دی مکس چیست؟

یکی دیگر از نرم افزار های طراحی روشنایی و نورپردازی تری دی مکس است. اسم 3d max را حتما شنیده اید از این نرم افزار می توان برای طراحی نمای ساختمان استفاده کرد و کار نور پردازی را هم می توان با پلاگین vray انجام داد. در این لینک فیلم آموزش 3d max و آموزش نورپردازی با vray را ببینید.

اين نرم افزار يكي از نرم‌افزارهاي محاسبات روشنايي فني Outdoor و Indoor مي‌باشد كه محاسبات آن با توجه به روشهاي مرسوم و فرمولهاي پيشنهادی كه در استاندارد DIN توصيه گرديده انجام می‌پذيرد. اين موضوع باعث گرديده كه محاسبات و خروجي‌های اين نرم‌افزار از دقت و كيفيت مناسبی برخوردار باشد، ضمن اينكه با استفاده از منوهای اين نرم‌افزار به راحتي مشخصات نوری چراغهای روشنايی (lighting Fixture) شركتهای معتبر خارجی فعال در اين صنعت را مي‌تواند Download كرد. در اين نرم‌افزار علاوه بر وارد كردن راحت موضوعات به نقشه‌ها و ايجاد تغييرات روی آن، بعد از محاسبات می‌توان شرايط نوری محيط را شبيه‌سازی كرد ضمناً اين نرم‌افزار قابليت Render كردن دارد.

برای استفاده از این نرم افزار شما می توانید آخرین نسخه از آن را از این سایت دانلود کنید.

برای دانلود آموزش نرم افزار طراحی روشنایی DIALUX اینجا کلیک کنید.

اگر با 3d max کار می کنید همچین در این لینک آموزش نورپردازی با vray را ببینید.

پروژه های انجام شده

[cg_content_strip height=”240px” outer_link=”http://erislighting.com/showcase/%D9%86%D9%88%D8%B1%D9%BE%D8%AF%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%AD%DB%8C%D8%A7%D8%B7/” width=”50%” margin_bottom=”” bg=”#333333″ valign=”center” halign=”center” text_align=”center” color=”light” animation=”none” text_fade_out=”no” custom_content_css=”” bg_img=”70313″ bg_img_type=”simple”][/cg_content_strip]

[cg_content_strip height=”240px” outer_link=”http://erislighting.com/showcase/%D9%86%D9%88%D8%B1%D9%BE%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D9%81%D8%B6%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%D8%A7%D8%AE%D9%84%DB%8C/” width=”50%” margin_bottom=”” bg=”#333333″ valign=”center” halign=”center” text_align=”center” color=”light” animation=”none” text_fade_out=”no” custom_content_css=”” bg_img=”70285″ bg_img_type=”simple”][/cg_content_strip]

[cg_content_strip height=”240px” outer_link=”http://erislighting.com/showcase/%D9%86%D9%88%D8%B1-%D9%BE%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D9%87%D8%AA%D9%84/” width=”50%” margin_bottom=”” bg=”#333333″ valign=”center” halign=”center” text_align=”center” color=”light” animation=”none” text_fade_out=”no” custom_content_css=”” bg_img=”70290″ bg_img_type=”simple”][/cg_content_strip]

[cg_content_strip height=”240px” outer_link=”http://erislighting.com/showcase/%D9%86%D9%88%D8%B1%D9%BE%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%AA%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%B1/” width=”50%” margin_bottom=”” bg=”#333333″ valign=”center” halign=”center” text_align=”center” color=”light” animation=”none” text_fade_out=”no” custom_content_css=”” bg_img=”70305″ bg_img_type=”simple”][/cg_content_strip]مشاهده دیگر پروژه های انجام شده

نظر خود را بنویسید