چراغ دکوراتیو چیست
چراغ دکوراتیو چیست

چراغ دکوراتیو چیست

چراغ دکوراتیو چیست ( معرفی و کاربردها )

دکوراسیون و نورپردازی داخلی منازل، محیط کار، اتاق خواب، آشپزخانه و … از اهمیت ویژه ایی برخوردار است. چراغ دکوراتیو را می توان به عنوان “جواهرات معماری” تعریف کرد. در بسیاری از ساختمان ها، نورپردازی های تزئینی نقش مهمی در ایجاد سبک های طراحی ایفا می کند. هدف اصلی در طراحی نورپردازی با چراغ‌های دکوراتیو، جذابیت چشم و زیبایی فضا است. و این چراغ ها نقش بسیار مهمی در طراحی داخلی و محیط ها دارد.

از دیگر کاربردهای چراغ دکوراتیو می توان برای نمایش جلوه بیشتر مبلمان، اثاثیه و سایر اشیاء در یک اتاق و یا ساختمان نام برد. اما میبایست به گونه ای انتخاب گردند که بیشترین هماهنگی با طراحی فضا را داشته باشند. مثلا اگر دکوراسیون خانه ما مدرن باشد باید بدنبال طرح هایی باشیم که ترکیبی از سبک صنعتی و مدرن در طراحی خود داشته باشند.

نوع دیگری از چراغ های سقفی که به عنوان چراغ دکوراتیو نیز مورد استفاده قرار می گیرند چراغ های خطی هستند که این چراغ ها معمولا به صورت ردیفی داخل یا روی سقف ها نصب می شوند و ضمن تامین نور محیط می توانند به زیبایی فضا نیز بیفزایند. انواع چراغ خطی از این جهت در دسته چراغ های تزئینی نیز قرار می گیرند که می توانند به صورت نوارهای نورانی با اشکال مختلف روی سقف یا روی دیوارها کشیده شوند.

استفاده از چراغ های دکوراتیو یا چراغ های تزیینی در این روزها بسیار معمول شده است زیرا این چراغ ها با داشتن اشکال مختلف هندسی و همچنین با دارا بودن تنوع بالای رنگی در ال ای دی ها می توانند علاوه بر تامین نور محیط در زیبایی آن نیز تاثیر به سزایی داشته باشند.

یک نمونه چراغ دکوراتیو با قابلیت تنظیم زاویه:

 

چراغ دکوراتیو چیست
چراغ دکوراتیو چیست

ویژگی ها و مزایای چراغ دکوراتیو چیست :

  1. این چراغ ها دارای قیمت نسبتا پایین و مقرون به صرفه می باشند.
  2. هماندد لامپ های ال ای دی، انرژی بسیار کمی مصرف می کنند، در نتیجه هزینه های برق مصرفی را تا حد زیادی می کاهند.
  3. بازده نوری آن ها 8 برابر لامپ های معمولی هالوژنی است.
  4. طول عمر بسیار بالایی دارند.
  5. پرتاب نور آن ها مناسب است.
  6. ظاهر شیک و زیبایی دارند و برای دکوراسیون فضاهای مدرن و شیک و مجلل بسیار کارآمد هستند.
  7. بسیار با دوام هستند در برابر شکستگی مقاوم می باشند.
  8. دارای رنگ های مختلفی هستند و می توان در طیف مختلفی از رنگ ها از آن ها استفاده کرد.
  9. کاملا دوست دار طبیعت هستند و در تولید آن ها از هیچگونه مواد سمی استفاده نشده است.
  10. به هیچ عنوان گرما تولید نمی کنند، در حقیقت حدود 90 درصد از انرژی مصرفی آن ها به نور تبدیل می شود، در نتیجه هنگام لمس، دست را نمی سوزانند.
  11. دارای اندازه ی نسبتا کوچکی هستند و می توان از آن ها به صورت سقفی، دیواری و … استفاده کرد.

نمونه دیگری از چراغ های دکوراتیوچهار طرفه هست .

چراغ دکوراتیو چهار طرفه
چراغ دکوراتیو چهار طرفه

همانطور که از عکس آن پیداست به شکل دایره بوده و از چهار جهت دارای استوانه هایی است که لامپ ها درون آن قرار دارند و نور را به صورت مستقیم به چهار سمت می تاباند. هریک از این لامپ ها دارای یک وات توان و در مجموع این چراغ ۴ وات توان مصرفی دارد و با ولتاژ ۸۵ تا ۲۶۵ ولت کار می کند. این لامپ های یک وات در دو رنگ نور آفتابی و مهتابی موجود هستند که هنگام خرید محصول می توان رنگ نور مورد نظر را انتخاب و تهیه نمایید.

کاربرد چراغ دکوراتیو چهار طرفه :

از چراغ دکوراتیو ۴ وات ۴ جهته می توان در نورپردازی منازل ، رستوران و کافه ها ، فروشگاه ها ، مراکز خرید ، تالارها ، گالری ها ، هتل ها و… استفاده نمود. این چراغ دکوراتیو طراحی بسیار زیبایی دارد و با استفاده از چراغ دکوراتیو چهار طرفه می توانید زیبایی دو چندان به محیط زندگی خود بدهید.

چراغ دکوراتیو ال ای دی چیست ؟

چراغ های دکوراتیو به چراغ هایی گفته می شود که در ساخت آنها از تکنولوژی لامپ های ال ای دی استفاده شده است که این چراغ ها در مقایسه با دیگر چراغ های سنتی مانند مهتابی ها و FPL ها دارای ظاهر و کاربری متفاوتی می باشند.

لامپ های ال ای دی علاوه بر کاربرد فراوان آنها در زیبایی هر چه بیشتر محیط از فواید بسیاری نیز برخوردار است:

– کاهش هزینه برق
– دوام زیاد و عمر طولانی
– قیمت ارزان
– قابلیت تبدیل بیش از ۹۰ درصد انرژی به نور
– ایمنی بالا
– داشتن نور مشخص و واضح

نظرات (1)

لوستر و چراغ تزييني

سلام سایت زیبا و قشنگی دارین ممنون

نظر خود را بنویسید