برگزاری « جشنواره بین المللی نور » در سال 95
نورپردازی مکان های تاریخی جشنواره بین المللی نور

برگزاری « جشنواره بین المللی نور » در سال 95

مدیر عامل سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان از برگزاری « جشنواره بین المللی نور » در سال 95 خبر داد و گفت: شرکت های مختلف بین المللی در این جشنواره حضور دارند تا نظرات و ایده های خود را با موضوع نورپردازی ویژه در شهرها مطرح کنند.

برگزاری « جشنواره بین المللی نور » در سال 95نورپردازی مکان های تاریخی جشنواره بین المللی نور

زیباسازی شهری برای ارتقا کیفیت شهری بسیار مهم است. شهری که از نورپردازی ها، چیدمان و مبلمان مطلوبی برخوردار باشد می تواند به عنوان یک برند جهانی مورد توجه همگان قرار گیرد. در این میان اصفهان به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در همه زمینه ها موفق بوده و با تاسیس سازمان زیباسازی در سال 89 نيز به دليل توجه بيشتر به زيباسازي شهر بوده تا اصفهان به شهری زیبا در برند جهانی مبدل گردد.
مدير عامل سازمان
شهری که از نورپردازی ها، چیدمان و مبلمان مطلوبی برخوردار باشد می تواند به عنوان یک برند جهانی مورد توجه همگان قرار گیرد.
زيباسازي شهرداري اصفهان در اين باره گفت: اين سازمان با هدف ارتقاء شادابی و نشاط اجتماعی، نصب المان ها، مبلمان ها و اثاثیه شهری، سیما و منظر شهری، نور پردازی و غیره به زیباسازی شهر کمک می کند.
مهدي بقایی، نمادها را یکی از مباحث رویکردی هویت شهری دانست و تصریح کرد: نبود نور پردازی شهری یکی از ضعف هایی است که در شهر وجود دارد.
وی با بیان اینکه چیدمان نورپردازی های شهری باید بر اساس فصول سال طراحی شوند، خاطر نشان کرد: نورپردازی در روزها، ساعات و ماههای سال متفاوت است؛ به عنوان مثال رنگ های نورپردازی در مطب پزشکان در فصول تابستان و زمستان فرق می کند .
وي از برگزاري جشنواره بين المللي نور در سال آينده خبر دارد و اظهار كرد: در اين جشنواره نظرات و ايده هاي مختلف در رابطه با نورپردازي ويژه مطرح مي شود.نورپردازی شهری جشنواره بین المللی نور

مدیر عامل سازمان زیبا سازی شهرداری اصفهان با بیان اینکه دو پیشخوان به عنوان ویترین های زیباسازی در شهر اجرا می شود، خاطر نشان کرد: المان های حجمی نماد و آب نماها ایجاد اتاق فکر برای جوان های خوش فکر در این سازمان تشکیل می شود تا ایده ها و نظرات خود را به ما ابلاغ کنند و ما از همکاری همه هنرمندان در این زمینه استقبال می کنیم.
یکی از این پیشخوان ها است و نورپردازی آنها در همه سطح شهر به زودی انجام می شود.
بقایی تصریح کرد: دیوارنگاره ها و نقاشی های دیواری از دیگر پیشخوان های زیباسازی شهری است که زمینه آنها دیواره های بتنی با رنگ خاکستری است.
مدیر عامل سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان، بازیکده های سطح شهر برای کودکان در پارکها و فضاسازی محیطی مناسب برای کودکان را پیشخوان دوم در جهت زیباسازی شهری دانست.

نورپردازی شهری جشنواره بین المللی نوروی گفت: برای ساخت اسطوره های شهری باید بر قامت آنها آنچه متناسب است پوشانده شود. بقایی با بیان اینکه رویکردهای سال 95 سازمان زیباسازی بر اساس افزایش نشاط و شادابی اجتماعی است، خاطر نشان کرد: این موضوع رشد خلاقیت شهری و نشاط و شادابی شهروندان را به دنبال خواهد داشت.

مدیر عامل سازمان زیبا سازی شهرداری اصفهان گفت: تابلوها و جداول شهری برای افراد بايد شناسایی مکان های تاریخی راهنمای شهر باشد.
وی با بیان اینکه در زیباسازی شهری به همفکری جوانان خلاق و هنرمند نیاز داریم، خاطرنشان کرد: ایجاد اتاق فکر برای جوان های خوش فکر در این سازمان تشکیل می شود تا ایده ها و نظرات خود را به ما ابلاغ کنند و ما از همکاری همه هنرمندان در این زمینه استقبال می کنیم.

نظر خود را بنویسید